After Innocence

Originaltitel: After Innocence
Regissör:Jessica Sanders
Utgivningsår:2005

Om After Innocence:

En dokumentär där vi bekantar oss med sju män, oskyldigt dömda för grova våldsbrott, som tack vare ny DNA-bevisning lyckas bli frisläppta. Filmen fokuserar på männens väg tillbaka in i samhället och deras försök att bygga upp sina liv. Det är också en skakande skildring av ett haltande rättsväsende som glömt bort att betrakta åtalade som oskyldiga tills motsatsen bevisats.

Jessica Sanders, Marc H Simon

Dokumentär

Med i listor: Stockholm XVI Collage
Diskussioner om After Innocence  (0 diskussioner)
Kommentarer om After Innocence (3 st)
Krille80 (Anmäl)   7/12 2014
En dokumentär som drar in mig i sju människors livsöden som direkt griper tag i mig och får mina känslor att bubbla upp. Man blir förbannad, ledsen, glad, hoppfull och man hoppas att man aldrig själv eller någon annan människa ska behöva förlora stora delar av sitt liv på detta sätt. Alla dessa fantastiska människor som bryr sig är underbara.
Mikka (Anmäl)   29/8 2008
Tillräckligt viktigt och intressant ämne för att jag ska sätta en tre även om filmen i sig inte är så mycket att hurra för
steveland (Anmäl)   20/11 2005
En del amerikanska stråkar som ackompanjerar men med en dokumentär med så starka livsöden kan man överse med det.