After the Day Before

Originaltitel: Másnap
Regissör:Attila Janisch
Utgivningsår:2004

Om After the Day Before:

En man letar efter ett hus han oväntat ärvt i en inte alltför befolkad region. I samma trakter blev en flicka brutalt mördad, allt berättat fragmentiskt i en manipulerad tidskronologi.

Tibor Gáspár, Borbála Derzsi, Dénes Újlaky, Kati Lázár, Mari Nagy, Márta Szabó, József Szarvas, János Derzsi

András Forgách

Drama, Kriminalare

Ungern
Diskussioner om After the Day Before  (0 diskussioner)
Kommentarer om After the Day Before (10 st)
goeran (Anmäl)   15/7 2011
Attila Janischs film Másnap (After the Day Before) från 2004 är inte helt lätt att få grepp om; filmen följer inte precis någon rak tidskronologi och många inslag i filmen är ganska surrealistiska. Jag tycker ändå att det är en ganska intressant story och själva landsskildringen är riktigt magnifik.
FilmJoey (Anmäl)   29/12 2010
Janisch är verkligen mer landskapsromantiker än filantrop. After the Day Before kräver mycket av åskådarens uppmärksamhet, men pusslar ihop alltsammans väldigt snyggt. Filmen ingår i Attila Janisch Collection där även regissörens tidigare verk Shadow on the Snow och Long Twilight ingår. Den förstnämnda är också en solklar fyra.
Cassi0peja (Anmäl)   26/6 2006
En film som jag egentligen inte kan bestämma om den ska få en 4a eller en 2a. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om den. Är dock helt säker på att jag aldrig kommer se den igen, för segare film får man leta efter.
krater (Anmäl)   28/9 2005
ändlöst tråkig, förutsägbar, trög, pretentiös, substanslös. fullständigt misslyckade, opassande försök till humor drar den ner till en 1:a.
Nemralis (Anmäl)   22/9 2005
En film som är lite åt samma håll som "Mullholland Drive". Växer ju mer man funderar över den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till After the Day Before