After the Fall of New York

Originaltitel: 2019 - Dopo la caduta di New York
Regissör:Sergio Martino
Utgivningsår:1983

Om After the Fall of New York:

Efter ett kärnvapenkrig splittras samhället i två grupper, de onda eurakerna och rebellfederationen. Prisjägaren Parsifal anlitas av Federationen för att infiltrera New York och rädda den sista fertila kvinnan på jorden.
Se filmen på Headweb

Regissör: John Meredyth Lucas, Don McDougall
År: 1981
Genre: Äventyr
Farväl till apornas planet

Edmund Purdom, George Eastman, Michael Sopkiw, Anna Kanakis, Romano Puppo, Valentine Monnier, Paolo Maria Scalondro, Louis Ecclesia, Hal Yamanouchi

Peter Fernandez, Sergio Martino, Ernesto Gastaldi, Gabriel Rossini

Action, Science Fiction

Italien, Frankrike
Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om After the Fall of New York  (0 diskussioner)
Kommentarer om After the Fall of New York (54 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   21/7 2018
Vet ej när jag såg filmen senast, kan ha varit sju år sedan, åtminstone sex år sedan, på video. Blev nu vid andra titten i mångt och mycket som en ny film för mig, även om jag mindes den som bra. Bra är den! Mycket bra. Ibland tappade jag bort mig, men det berodde antagligen mer på mig än på själva filmen. Extra kul att se den med fin bild på dvd, såg 88 Films DVD:n. Musiken och de förvisso taffliga miljöerna faller mig perfekt i smaken. Kläderna och sminket också. Apmaskerna! Jag älskar dom. Musiken är fantastisk och skänker en atmosfär till filmen som många post apokalyps-filmer med låg budget kan sakna. Nu vet jag inte hur låg eller hög budget den här hade, och egentligen spelar det föga roll..... En mycket trevlig omtitt även om jag brast i koncentrationen. Kan bli en omtitt till snart, då på videokassett som stått länge och antagligen aldrig blivit tittad på, för jag kan inte minnas att det var den kassetten jag såg filmen på första gången. Mycket bra, en svag fyra!
Dele (Anmäl)   16/11 2016
Det finns ju ett visst underhållningsvärde, men inte så mycket mer.
AlaRegularis (Anmäl)   30/8 2016
Italiensk B-films postapokalyps, som en blandning av Mad Max och Escape From New York. Kvaliteten är klart undermålig men den har ändå sina poänger.
Gordyal (Anmäl)   3/12 2013
Tempofyllt och hårdkokt PA-raffel, Italian Style. Dvärgar, apmänniskor och filmhistoriens viktigaste biltävling. Bra skit. (8+/15)
Robkiller (Anmäl)   4/8 2013
Lågbudget postapokalyps som är för mysko för sitt eget bästa... handlingen är enkel, men flummar ur lite då och då... skådespelarna är usla, miljöerna är tråkiga och irriterande ljudeffekter spelas mest hela tiden.. nej.... det här känns definitivt för gammalt för att vara sevärt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till After the Fall of New York