Aftershock

Originaltitel: Tangshan da dizhen
Regissör:Feng Xiaogang
Utgivningsår:2010

Om Aftershock:

En film om det förödande jordskalvet i Tangshan år 1976. Jordbävningen som mätte 7,8 på richterskalan krävde livet på 240 000 människor och orsakade ekonomiska förluster värda tre miljarder yuan. Filmen skildrar en splittrad familj där modern måste fatta det svåra beslutet att rädda någondera av sina barn.

Titel: Jing tian dong di
Originaltitel: The Iceman: Confessions of a Mafia Hitman
Regissör: Arthur Ginsberg
År: 1992
The Iceman: Confessions of a Mafia Hitman

Xu Fan, Zhang Jingchu, Li Chen, Zhang Zi-feng, Zhang Jiajun, Lu Yi, Zhang Guoqiang, Wang Ziwen, Yang Lixin, Lü Zhong, Yong Mei, Liu Li-li, Chen Daoming

Su Xiaowei

Drama

Tang Shan Da Di Zhen, Aftershocks, The Great Tangshan Earthquake, Tangshan dadizhen

Kina
Diskussioner om Aftershock  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aftershock (23 st)
Zebulonm (Anmäl)   3/5 2017
Det här är verkligen bra. Den berör en verkligen mycket. Det mamman får göra i filmens början. Usch. Tårarna bara pockar på i ögonen. Filmen är starknoch gripande...
Luca Canali (Anmäl)   10/12 2016
rullar på längs en välsnitslad bana, men det blir aldrig hollywoodsmetigt och slutet är ju rätt gripande. så det får väl bli tummen upp, med tvekan. betyg: bra- (56/100).
Sebbe87 (Anmäl)   25/11 2016
Ett bra och stundtals gripande drama. Scenen med jordbävningen är stark och är filmens bästa del. Sedan utvecklas det till en tragisk familjeberättelse och det är absolut bra och välspelat men det lyfter aldrig riktigt till några högre höjder. Stark trea.
Rele (Anmäl)   24/11 2016
En bra och gripande film. Känslorörande story. Jag ger en fyra.
BrutusBeefcake (Anmäl)   7/5 2015
Första 20 minutrarna är helt klockrena, verkligen hjärtskärande Sedan så gillar jag faktiskt hur storyn utvecklar sig och sedan knyts ihop. Ruggigt stark film men den saknar något som jag inte kan sätta fingret på för att nå ett högre betyg. Men jag rekommenderar den ändå varmt. (9+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Aftershock