Against the Dark

Originaltitel: Against the Dark
Regissör:Richard Crudo
Utgivningsår:2009

Om Against the Dark:

Svärdsmästaren Tagart leder en operationsstyrka bestående av före detta militärer på ett våldsamt uppdrag. Deras måltavlor: vampyrer. Kvar i en postapokalyptisk värld, som sugits ut av blodtörstiga vampyrer, finns ett fåtal överlevande människor instängda på ett nedsmittat sjukhus. Tagart är deras enda hopp och han vet att den enda lösningen är att göra slut på vampyrerna. Nu måste människornas sista medborgargarde stå upp mot de köttätande blodsugarna om inte deras släkte ska utrotas för alltid.
Se filmen på iTunes

Regissör: Michael Hurst
År: 2005
Genre: Skräck
House of the Dead 2

Steven Seagal, Linden Ashby, Jenna Harrison, Jeff Chase, Skye Bennett, Tanoai Reed, Emma Catherwood, Daniel Percival, Keith David, Danny Midwinter

Mathew Klickstein

Action, Thriller, Skräck

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Against the Dark  (0 diskussioner)
Kommentarer om Against the Dark (45 st)
Gordyal (Anmäl)   16/12 2015
Stort byggnadskomplex fullt av zombieliknande mutanter. Ett sällskap med överlevare försöker ta sig ut. I militärbasen en bit ifrån vill man bomba byggnadskomplexet. Farbror Proppmätt och hans kumpaner är något slags civilgarde ("jägare") som dödar mutanter. Sedan är det mest fram och tillbaka i korridorer. Ibland kommer överlevarna ifrån varandra. Ibland dödar Farbror Proppmätt några mutanter så att blodet sprutar. Och på militärbasen är man osäker på om det i komplexet finns civila eller inte. Därutöver finns ingen direkt handling (men en hel del luckor). Stämningen är nästan godkänd, men Farbror Proppmätt figurerar alldeles för lite. Visst underhållningsvärde. (5+/15)
Djason (Anmäl)   25/4 2014
Massor med gorescener i denna film som känns mer som en zombiefilm än en vampyrfilm. Manuset är fruktansvärt tunt och personerna i filmen beter sig väldigt märkligt i vissa scener. Och Steven Seagal i en lite annorlunda roll fast det stinker Steven Seagal ändå.
RichardEk (Anmäl)   17/7 2013
Det sämsta någonsin med Seagal någonsin. Det finns flera bra anledningar att undvika denna film. 1: Seagal är knappt med och verkar trött när han väl är i bild. 2: De kampsportare som står för fightingen är färglösa både i skådespel och när det gäller kampsportsutstrålning. 3: Filmen är motbjudande blodig och spekulativ. 4: Dialogen är förskräcklig. 5: Här finns så många logiska luckor och filmfel att det inte ens kan ursäktas med det faktum att det är en splatterfilm. 6: Osv.
Makta (Anmäl)   25/2 2013
Vaknade upp för 40 minuter sedan och såg att denna gick på TV'n. Tänkte direkt att den är riktigt usel på något speciellt sätt.. Sen såg jag att Seagal var med och då förstod jag varför den var så ruggigt värdelös.. 1/10! URK!
kerica (Anmäl)   17/1 2012
Jag gillar ju Seagal i vanliga fall (för mig är mannen kult!), och jag älskar vampyrer och zombies men denna film var riktigt usel.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Against the Dark