Agent K med pass till evigheten

Originaltitel: Where the Spies Are
Regissör:Val Guest
Utgivningsår:1965

Om Agent K med pass till evigheten:

Äventyrskomedi. I brist på riktiga agenter skickas Dr Jason Love till Libanon för att utreda ett mord.

David Niven, Françoise Dorléac, Nigel Davenport, John Le Mesurier, Ronald Radd, Cyril Cusack, Eric Pohlmann

Wolf Mankowitz, Val Guest

Komedi, Äventyr

Storbritannien
Diskussioner om Agent K med pass till evigheten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Agent K med pass till evigheten (4 st)
Albion (Anmäl)   16/12 2008
Ingen film att lägga på minnet. Både Niven och kalla kriget har setts mer underhållande. Kul dock att filmen spelats in på plats i Beirut några år innan inbördeskriget förstörde staden som medelhavets pärla. Betyget blir en 2;a
Mara Jade (Anmäl)   5/8 2007
Jag hade siktet inställlt på en komedi, men så värst mycket komedi tycker jag inte filmen hade. Dock var filmen bättre än jag hade väntat mig, mycket tack vare David Niven som funkar bra som amatöragent (en liten lustig roll med tanke på att han några år efter denna film kommer att spela mästerspionen James Bond i Casino Royale).
Bomkia (Anmäl)   28/9 2005
Jobbigt att filmen verkar ha lite allvarliga problem i hur allvarlig den vill vara - börjar väldigt lättsinnigt och det övergår till slut till ganska brutala saker. En trea tack vare duktig Niven.
NHL (Anmäl)   15/7 2004
Ganska ordinär och tidstypisk film från 60-talet och det kalla kriget. Niven är sin vana trogen stabil i rollen som den amatörmässige agenten. Annars finns det bättre filmer i genren.