Agnes av Gud

Originaltitel: Agnes of God
Regissör:Norman Jewison
Utgivningsår:1985

Om Agnes av Gud:

Ett strypt spädbarn, förlöst av en ung nunna, upptäcks i ett isolerat kloster. Psykiatrikern Martha Livingstone kallas dit för att bedöma huruvida den unga nunnan skulle kunna klara av att genomgå en rättegång. Marthas undersökning visar att det finns en mystisk aspekt av Agnes personlighet.

Titel: Series 7
Ett skrik i mörkret

Anne Bancroft, Meg Tilly, Jane Fonda, Anne Pitoniak, Winston Rekert

John Pielmeier

Drama, Mysterium

Diskussioner om Agnes av Gud  (0 diskussioner)
Kommentarer om Agnes av Gud (15 st)
Robkiller (Anmäl)   09:38 20/1
Mordthriller med religiöst tema i lågt tempo. Halvintressant, men alldeles för långsam.
Stygga-Vargen (Anmäl)   20/10 2016
Väldigt gripande, intressant, spännande och välspelat drama. Meg Tilly gör väldigt bra ifrån sig och det är konstigt att hon inte fick en Oscar för sin insats.
sirkurt (Anmäl)   3/5 2012
En småtråkig/seg film som är välgjord men som känns lite för överarbetad och iscensatt. Karaktärerna är lite tillrättalagda också men rätt bra skådespeleri.
precineadd (Anmäl)   10/12 2010
Svag fyra som man säger, den vann över mig till slut. Börjar också inse att Norman Jewison är en mycket stark och personlig regissör, och något av en doldis trots så många bra filmer
everdying (Anmäl)   20/12 2009
Spännande film som fångade mitt intresse. Hade fått en fyra om det inte varit ett sånt trist och dumt slut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Agnes av Gud