Air Doll

Originaltitel: Kûki ningyô
Regissör:Hirokazu Koreeda
Utgivningsår:2009

Om Air Doll:

En uppblåsbar sexdocka blir besjälad och förälskar sig i ett videobutiksbiträde.

Titel: Lars and the Real Girl
Regissör: Toshihiro Gotoh
År: 2006
Legend of the Doll
Titel: Maid-Droid
Originaltitel: Rôjin to rabudôru: Watashi ga shochô ni natta toki...
Regissör: Naoyuki Tomomatsu
Regissör: Michael Gottlieb
År: 1987
Genre: Komedi, Romantik, Science Fiction, Fantasy, Mysterium
Skyltdockan

Arata, Susumu Terajima, Bae Du-na, Jô Odagiri, Kimiko Yo, Mari Hoshino, Itsuji Itao, Tasuku Emoto, Ryô Iwamatsu, Sumiko Fuji

Hirokazu Koreeda

Drama, Romantik, Fantasy

Japan
Diskussioner om Air Doll  (0 diskussioner)
Kommentarer om Air Doll (32 st)
Dele (Anmäl)   25/1 2016
Estetiskt stilig betraktande historia som sticker ut med sin udda form. Samtidigt kan jag bli lite trött på dessa oskuldsfulla lättklädda tjejer som ofta ska användas när det ska skapas en ömsint ton. Här funkar det delvis.
Redfield4ever (Anmäl)   18/1 2014
En av Kore\'eda\'s svagare filmer, men fortfarande riktigt bra. Bae Du-na är perfekt i huvudrollen och filmens stora behållning är hur den konstant refererar till de små detaljerna som för många är obetydliga men om man skulle se dem utifrån är ovärderliga. Kore\'eda skriver barn fantastiskt väl och Bae\'s Nozomi är i princip ett barn genom majoriteten av filmen också, vilket ger henne en unik charm. Sen är den fylld med hyllningar till andra filmer och filmskapare och det gillar vi!
-kakihara- (Anmäl)   6/1 2014
Älskade verkligen denna film! Extremt speciell och mycket vacker film!
Henkoo (Anmäl)   13/5 2013
Jag vet inte...den stannar upp efter halva tycker jag och jag har inte intresset kvar i en timme till. Börjar jättebra och sånt som jag diggar i film men håller inte hela vägen för ett högre betyg. Bra är det absolut.
schramm (Anmäl)   8/1 2013
Bjussa in syrran, mammsen och pappsen och mor-mor och avnjut de obevämaste sex-scenerna sen "Happiness". Herre jäklar vad jag längtade efter lite normal-sjuka tentakel scener efter att ha sett 5 minuter av spektaklet. Men... jag kan ju inte förneka att jag någonstans tyckte att filmen var bra. Den är annorlunda, japansk och.. ja just det, japansk. Och det är väl både filmens styrka och svaghet. Att den är så jäkla japansk.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Air Doll