Betyg idag: 1 626 Besökare idag: 5 650

Originaltitel: Air Force One
Regissör:Wolfgang Petersen
Utgivningsår:1997

Om Air Force One:

Harrison Ford som Amerikas president. Iskalla terrorister som inte tvekar att avrätta. Presidenten, hans stab och familj anfalls av ryska terrorister i det specialbyggda presidentplanet Air Force One. På marken följer vicepresidenten och den övriga världen kampen mellan presidenten och den grymme terroristledaren.

Titel: White House Down
Regissör: Andrew Davis
År: 1992
Genre: Drama, Action, Thriller
Under belägring

Harrison Ford, Gary Oldman, Glenn Close, Wendy Crewson, Liesel Matthews, Paul Guilfoyle, Xander Berkeley, William H Macy, Dean Stockwell, Tom Everett, Donna Bullock, Jürgen Prochnow, Philip Baker Hall, Elya Baskin, Andrew Divoff

Andrew W Marlowe

Drama, Action, Thriller

USA, Tyskland

Recension Air Force One

- Rollywood sätter betyg 3 och skriver:
Air Force One är utan tvivel en mycket spännande film som passar alla som inte är för unga för våldsamma skottlossningar. Men till handlingen sett så är den väldigt amerikaniserad och ibland nästan spyr man på grund av hur det påstås att USA är störst, bäst och vackrast! Lite ossanolikt också med att en gammal gubbe som Harrison Ford skulle kunna återta en hel Boeing från terrorister. Det känns...

Recension av Air Force One - Läs hela!

Diskussioner om Air Force One  (0 diskussioner)
Kommentarer om Air Force One (567 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   20:49 12/10
Patriotiskt skräp
Rai (Anmäl)   01:22 12/9
Fy fan vad jag hatar sådana här filmer som enbart är propaganda för USA, URK!!!!!
kanemura (Anmäl)   18:40 5/2
Kanonbra actionfilm, alltid skönt att se kommunister åka på spö på vita duken!
Grillo (Anmäl)   22/11 2016
Såg om den precis efter att inte ha sett den på över tio år och den håller fan fortfarande. Visst är stora delar av filmen ett barn av sin tid men det skapar bara charm. Actionmässigt är den helt underbar med Harrison Ford i högform och ett flygplan är en väldigt bra setting för en film. Vem ska man lobba för Ford 2020?
gjoob (Anmäl)   8/9 2016
Jävligt smörig och propagandistisk men samtidigt väldigt underhållande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Air Force One