Airborne

Originaltitel: Airborne
Regissör:Dominic Burns
Utgivningsår:2012

Om Airborne:

Ett sista plan lyfter från en flygplats samtidigt som en snöstorm är på väg in. Snart rapporteras det från planet att båda piloterna är döda, samtidigt som antalet passagerare blir färre och färre.

Titel: Altitude
Originaltitel: Altitude
Regissör: Kaare Andrews
År: 2010
Genre: Thriller, Skräck, Science Fiction
Altitude

Mark Hamill, Craig Conway, Billy Murray, Sebastian Street, Simon Phillips, Gemma Atkinson, Alan Ford, Kimberly Jaraj, Rita Ramnani, Jazz Lintott, Julian Glover, Raji James, Fiona Ryan, Allison McKenzie

Paul Chronnell

Thriller, Skräck

Storbritannien
Diskussioner om Airborne  (0 diskussioner)
Kommentarer om Airborne (11 st)
Bomkia (Anmäl)   15/2 2016
Ja, denna är riktigt kass, manuset är tunt och budgeten är låg. Men den flyter på i bra takt och jag har alltid haft en förkärlek för Mark Hamill och filmer som utspelar sig i begränsade utrymmen. 2-
Juu_W (Anmäl)   7/11 2014
Filmfel... Räkna på fingrarna! Skådespel = dåligt, story = dåligt, effekter = dåligt, behöver jag fortsätta?!
Robkiller (Anmäl)   13/1 2014
Inte lika illa som befarat när konstiga saker händer på ett flygplan... var väl inte direkt bra, men den håller intresset uppe... skådespelarna är väl överlag rätt dåliga, även om Mark Hamill kändes mindre usel än vanligt... den får duga.
Djason (Anmäl)   23/5 2013
Bättre än väntat men ändå kass. Luke Skywalker har allt blivit bra gammal och fet.
MrLahey (Anmäl)   7/3 2013
Haha blev visst lite lurad när jag såg något flashigt filmpris på toppen av omslaget där den hade vart med i någon filmfestival. lät lovande med lite flygplansskräck men nej, upplägget med hur alla passagerare ska bli chockade över "saker" som pågår på planet, hur stämningen framgår i allmänhet på planet, näe. Inte inlevelserik alls. Slutscenen fick mig visserligen att förstå att den skulle vara lite "stojig" med mening så att säga, men ingenting som föll mig i smaken ändå
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Airborne