Airheads

Originaltitel: Airheads
Regissör:Michael Lehmann
Utgivningsår:1994

Om Airheads:

Lone Rangers är ett rockband som kämpar för sin existens. Om de bara fick sin låt spelad i radio, skulle alla upptäcka deras talang och skivbolagen köa för att få skriva kontrakt - det är vad det tror i alla fall.
Se filmen på Netflix

Regissör: Ted Bafaloukos
År: 1978
Genre: Drama, Komedi
Rockers

Steve Buscemi, Brendan Fraser, Adam Sandler, Chris Farley, Michael McKean, Judd Nelson, Amy Locane, David Arquette, Joe Mantegna, Michael Richards, Ernie Hudson, Nina Siemaszko, Marshall Bell, Reg E Cathey

Rich Wilkes

Komedi

Recension Airheads

- Bobby Peru skriver:
Den här "komedin" handlar om några unga rock-grabbar som vill få sin demotejp spelad till varje pris. Så de invaderar radiostationen KPPX och håller gisslan där med inget mindre än en vattenpistol (som personalen inte vet att det egentligen är). Dessa tre rockare spelas ganska halvdant (men något inspirerande) av Brendan Fraser, Steve Buscemi och en rätt påfrestande Adam Sandler. Tyvärr är...

Recension av Airheads - Läs hela!

Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om Airheads  (0 diskussioner)
Kommentarer om Airheads (145 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   17/11 2016
Bra, rolig och underhållande film med bra skådespelare och bra musik. Svag 4:a.
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
Med ett sådant tacksamt uppslag:, Tre hårdrockare intar en radiostation med leksaksgevär i hopp att få sin demotape spelad, borde manus vara bättre men nej då. Innehåller dock en underbar rollista och några härliga scener och dessutom är den gjord med energisk regi och föredömligt kort speltid. 2+
vonadel (Anmäl)   26/7 2014
Nah, detta var ingen höjdare. Tyckte väl att storyn lät väldigt tunn, men mtp det något udda gänget skådisar kanske det ändå kunde bli något av det. Ibland hade den väl vissa tendenser till det också, men med tiden kändes den bara meningslös. Känns efter sin tid också, borde kommit i mitten av 80-talet istället för i mitten av 90-talet. Tanken efteråt var varför jag hade slösat bort denna tid av mitt liv. 3/10
NoWireHangers (Anmäl)   13/3 2014
Äh, den hade klart kunnat vara bättre men en svag, svag trea får det bli
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Airheads