Aladdin

Originaltitel: Aladdin
Regissör:Guy Ritchie
Utgivningsår:2019

Om Aladdin:

Emiren Jafar har sökt hela sitt liv efter en grotta med en magisk lampa i. När Jafar äntligen hittar grottan visar det sig att bara en enda person får gå in, den fattige och snälle gatupojken Aladdin. Samtidigt har sultanens dotter Jasmine allt man kan önska sig, utom frihet. En dag rymmer hon för att få leva som en vanlig människa och träffar den fattige men godhjärtade pojken Aladdin. Innan de vet ordet av är de förälskade i varandra - och indragna i sitt livs äventyr!

Will Smith, Mena Massoud, Naomi Scott, Marwan Kenzari, Navid Negahban, Nasim Pedrad, Billy Magnussen, Jordan A Nash, Taliyah Blair, Aubrey Lin, Amir Boutrous, Numan Acar, Alan Tudyk (röst)

Guy Ritchie, John August

Komedi, Familjefilm, Romantik, Musikal, Äventyr, Fantasy

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Aladdin  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aladdin (6 st)
ShenLong (Anmäl)   21:00 12/6
uppdaterad kvinnosyn gissar jag. kommer inte ihåg orginalet
PeterTheW (Anmäl)   21:27 5/6
Det är ju svårt att inte ryckas med när man återser den man växte upp med i ny "glory". Det är fint och underhållande även om det är synd att man inte vågar ta ut svängarna o göra nåt nytt utan följa så gott som exakt enligt originalet. Sen är finalen rätt antiklimatisk (säger man så?)... Och Jafar, som i min barndoms dagar var den största och värsta av alla badguys blir här reduceradd till en typ småslug ondskefull jävel som aldrig får leva ut ens en tiondel av sin potential. SYND.
August Dellert (Anmäl)   17:45 31/5
Jag växte upp med det animerade originalet som en av mina absoluta favoritfilmer och denna återskapar alla dem bästa delarna med bravur, ändrar dem bitar som inte längre känns tidsenliga och adderar en del för att den ska kännas mer aktuell. En helt lysande nytolkning helt enkelt som hyllar källan och samtidigt tar in Aladdins värld i 2000-talet. Rekommenderas starkt!
LTT86 (Anmäl)   21:54 27/5
skräpfilm
Hanness (Anmäl)   12:42 27/5
Tyckte den var bra, men går knappast att jämföra med originalet, Will Smith är utmärkt som anden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Aladdin