Albert Nobbs

Originaltitel: Albert Nobbs
Regissör:Rodrigo García
Utgivningsår:2011

Om Albert Nobbs:

Albert är en blyg man som arbetar som butler på det luxuösa hotellet Morrison's i Dublin. Sedan 30 år tillbaka bär han på en stor hemlighet: han är egentligen en hon. När Albert träffar en annan människa i samma situation som hon själv börjar hon drömma om ett framtida liv utan hemligheter...

Titel: Återstoden av dagen
Regissör: Kyle Patrick Alvarez
År: 2015
Genre: Drama, Thriller
The Stanford Prison Experiment

Glenn Close, Mia Wasikowska, Aaron Taylor-Johnson, Janet McTeer, Pauline Collins, Brenda Fricker, Jonathan Rhys Meyers, Brendan Gleeson, Maria Doyle Kennedy, Mark Williams (I), Bronagh Gallagher, Kenneth Collard, Antonia Campbell-Hughes

Glenn Close, John Banville, Gabriella Prekop

Drama

The Singular Life of Albert Nobbs

Irland, Storbritannien, Frankrike, USA
Diskussioner om Albert Nobbs  (0 diskussioner)
Kommentarer om Albert Nobbs (44 st)
Barneyk (Anmäl)   17/5 2017
Tycker inte den lyckas beröra utan det blir en väldigt distanserad och kylig historia. Det ligger lite poäng i det för att skildra Nobbs personlighet antar jag men det funkar inte riktigt för mig. Det blir dock väldigt effektivt när kylan bryts och man får se lite värme eller hetta komma fram, men inte tillräckligt. En ganska ljummen trea på en intressant och mycket välspelad historia.
idaho1981 (Anmäl)   10/7 2016
Vill ge en fyra för självaste historien, men det är på gränsen att det räcker hela vägen fram. Den blir lite för överdriven inom vissa delar. Samtidigt gör Close och McTeer ett grymt bra jobb och det är väldigt snyggt foto. Så svag fyra får det nog bli.
snyltare (Anmäl)   26/6 2015
Det går inte för sig att ge lägre än fyra på en så underbart udda film, på alla sätt. Mycket bra spel (förutom nån floppscen med Mia W), och en hel del att tänka på gällande hemligheter och livslögner. Vem vågade fråga Glenn Close om hon ville ha den här rollen? Man vet att en skådespelare är fantastisk när hen vågar spela så här trist och ful.
Taandborste (Anmäl)   2/8 2014
Likt sin huvudkaraktär är filmen tystlåten och lågmäld, men också väldigt vacker om drömmar och att känna sig trygg och älskad för den man är. Glenn Close är mycket bra!
Gigi1943 (Anmäl)   24/8 2013
Riktigt riktigt bra, vilka skådespelare! Glenn C är helt suverän och även alla i hela ensemlen är trovärdiga i sina roller. Jag gillade även slutet. Helt i min smak.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Albert Nobbs