Albino Alligator

Originaltitel: Albino Alligator
Regissör:Kevin Spacey
Utgivningsår:1996

Om Albino Alligator:

Dova, Milo och Law tar fem personer som gisslan på en bar efter en misslyckad kupp. Deras avsikt är att stanna en kort stund och fundera ut sitt nästa steg. De upptäcker snart att baren är omringad av federala agenter och New Orleans polisstyrka

Titel: Headless Body in Topless Bar
År: 1992
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
De hänsynslösa
Titel: Hollywoods hemlighet
Originaltitel: The Cat's Meow
Regissör: Peter Bogdanovich
Regissör: Wayne Kramer
År: 2003
Genre: Drama, Komedi, Romantik
The Cooler

Gary Sinise, Skeet Ulrich, Faye Dunaway, Viggo Mortensen, Matt Dillon, John Spencer, M Emmet Walsh, Joe Mantegna, William Fichtner, Melinda McGraw, Frankie Faison

Christian Forte

Drama, Kriminalare, Thriller

USA, Frankrike

Recension Albino Alligator

- RasmusOrsén skriver:
En bra thriller av Kevin Spacey med Matt Dillon, Faye Dunaway och Gary Sinise i huvudrollerna. En thriller med ett mycket bra manus. Ett av de bästa gisslandraman som visats på film. De tre brottslingarna Dova (Matt Dillon), Law (William Fitchner) och Milo (Gary Sinise) flyr från polisen i en våldsam biljakt och flyr in på en liten krog för att ta hand om de skador de fått. Men polisen hinner ikapp...

Recension av Albino Alligator - Läs hela!

Diskussioner om Albino Alligator  (0 diskussioner)
Kommentarer om Albino Alligator (29 st)
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
Kevin Spacey regidebuterar här och har samtidigt lyckas få med sig en gedigen uppsättning skådespelare. Inledningen är mycket bra och välgjord, men sedan faller filmen ihop litet, vilket tyvärr drar ned slutbetyget för mig. Sevärd, om inte annat så för skådespelarnas skull. Jag skulle dock vilja se mer med Spacey i registolen.
jonbo (Anmäl)   15/1 2012
En något trögflytande historia lyfts av en trevlig ensemble.
Filmfantast86 (Anmäl)   28/5 2011
Helt ok, men slutet sänker betyget rejält.
Film Guden (Anmäl)   29/3 2010
Mycket bra skådespeleri och en viss charm, räddar ett annars ganska avlångt kammarspel.
chris_lambert_ (Anmäl)   20/9 2008
Ingen vidare film men med sådana skådisar som Spacey skramlat ihop fungerar detta ändå.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Albino Alligator