Alex Cross

Originaltitel: Alex Cross
Regissör:Rob Cohen
Utgivningsår:2012

Om Alex Cross:

När en av hans familjemedlemmar mördas, svär Washington-detektiven Alex Cross på att hitta gärningsmannen. Han upptäcker att det inte var hans första offer, och att inget är som det verkar.
Se filmen på Plejmo

Titel: Och han älskade dem alla
Originaltitel: Kiss the Girls
Regissör: Gary Fleder
År: 1997
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Och han älskade dem alla
Titel: I spindelns nät
Regissör: Mabrouk El Mechri
År: 2012
Genre: Action, Thriller
The Cold Light of Day

Rachel Nichols, Matthew Fox, Tyler Perry, Jean Reno, Edward Burns, Giancarlo Esposito, John C McGinley, Cicely Tyson, Chad Lindberg, Carmen Ejogo, Stephanie Jacobsen, Yara Shahidi

Marc Moss, Kerry Williamson

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Diskussioner om Alex Cross  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alex Cross (35 st)
Ima_Tree (Anmäl)   3/1 2018
Riktigt fånig actionthriller. Men jag kan inte låta bli att gilla Matthew Fox överdrivna karaktär lite. "The Butcher of Sligo", haha! Skådisprestationerna är överlag usla. Svag tvåa.
Xeno (Anmäl)   25/1 2016
Skurken var ju bra. Men uselt skådespeleri drar ner ordentligt...
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   31/10 2015
Men vad fan hände här? Totalt verklightesfråvänt och löjligt. Vem är målgruppen för skiten?
Krille80 (Anmäl)   17/1 2015
Minns ni den fina thrillern "Kiss the Girls(1997)" och mindre lyckade men ändå OK "Along Came a Spider(2001)" med Morgan Freeman i huvudrollen som karaktären Alex Cross. Här har man dammat av karaktären i en yngre version vilket skapat ett resultat som inte gör någon glad. Denna film kan bäst beskrivas som ett påkostat och förlängt pilotavsnitt av en klichefylld ny TV-serie som snabbt kommer bli nedlagd. Tråkigt, ooriginellt och så ointressant. 2-
Andreas_ (Anmäl)   26/6 2014
skrattretande försök till en action enligt formulär 1-A, men Rob Cohen lyckas inte ens med det, utan gör ett rejält magplask här. Detta är så dåligt att man verkligen gråter över sina bortkastade 101 minuter efteråt. Kan börja med att förklara för alla som inte vet om detta, men karaktären Alex Cross kommer från en bokserie som jag inte läst men har dock sett två tidigare filmer baserade på två andra böcker om Psykologen Alex Cross, nämligen "han älskade dem alla" som är riktigt bra och "i spindelns nät" som ändå är helt okej och i båda två spelar Morgan Freeman Alex Cross och jag tycker att han gjorde ett riktigt bra jobb, medan man nu har valt att göra polispsykologen Alex Cross till en ny svart Rambo, och har då valt en pinsamt kassTyler Perry i huvudrollen. Tyler Perry är nog en av dom sämsta skådisar jag sett på film. Sen har även bra skådisar som Matthew Fox, Jean Reno och Edward Burns tackat ja att vara med i denna soppa, och inte ens dom kan rädda detta magplask. Matthew Fox verkar vara så inne på att försöka rädda sin karriär, att det känns som han spelar över ala det grövsta och blir bara skrattretande och pinsam. Det hjälper verkligen inte filmen heller att det är så mycket stora luckor i manuset heller, att detaljmissar dyker upp i varenda scen, mer eller mindre och att filmen är oerhört tråkig och känns mer som en otroligt billig tv-deckare än en riktig film. Detta kan nog vara en av 2012 sämsta filmer, och jag kan verkligen inte rekommendera denna, utan tvärtom, undvik till varje pris är mitt råd, och hade det varit möjligt att ge ett lägre betyg än 1, så hade jag inte tvekat att ge ännu lägre betyg. Hoppas jag kan hjälpa någon stackars själ där ute att besparas från detta patetiska elände. betyget blir en mycket mycket svag 1:a
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alex Cross