Alex & Emma

Originaltitel: Alex and Emma
Regissör:Rob Reiner
Utgivningsår:2003

Om Alex & Emma:

Alex är en författare vars skrivkramp och spelskulder försatt honom i knipa. För att bli kvitt indrivarna måste han avsluta sin bok på 30 dagar annars dör han. Till hjälp med att skriva klart manuskriptet anlitar han stenografen Emma. När Alex så börjar diktera denna romantiska berättelse om en kärlekstriangel för den charmiga Emma utmanar hon honom vid varje vändning i historien.
Se filmen på Netflix

Regissör: Roger Spottiswoode
År: 1990
Genre: Komedi, Action
Air America

Luke Wilson, Kate Hudson, Sophie Marceau, David Paymer, Cloris Leachman, Rob Reiner

Jeremy Leven

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Alex & Emma  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alex & Emma (64 st)
Krille80 (Anmäl)   13/11 2014
Jag måste säga att jag är väldigt svag för Kate Hudson och det är svårt att inte bli på bra humör när man ser en film med henne. Detta är mer en lättsamt romantiskt drama än en romantisk komedi och den lever mycket på samspelet mellan Hudson och Wilson. Det fungerar bra liksom filmens underhållande upplägg. 3+
AlbinWesley (Anmäl)   16/5 2013
Det är nästan så att den har tillräckligt med finess för att nå en trea, men det blir för ostigt och fånigt även om den är välregisserad och så vidare bla bla bla.
EliasN (Anmäl)   19/6 2012
Intressant hur berättelsen berättas.
ulpe01 (Anmäl)   5/4 2012
Rätt så dålig film som inte ens är ett bra tidsfördriv. Har svårt att engagera mig i någon av karaktärerna, och den är en hårsmån från att vara en etta.
Taandborste (Anmäl)   18/1 2011
Scenerna från boken de skriver i filmen var nästan roligare än själva handlingen. Nej, sliskigt och tråkigt var det.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alex & Emma