Alexander

Originaltitel: Alexander
Regissör:Oliver Stone
Utgivningsår:2004

Om Alexander:

Alexander den store, kungen av Makedonien och en av de största militära ledarna i historien erövrade stora delar av den då kända världen.
Se filmen på CDON

Regissör: Stanley Kubrick
År: 1960
Genre: Drama, Action, Romantik, Äventyr
Spartacus

Anthony Hopkins, Angelina Jolie, Brian Blessed, Christopher Plummer, Jared Leto, Val Kilmer, Colin Farrell, Jonathan Rhys Meyers, Rosario Dawson, Gary Stretch, Elliot Cowan, Connor Paolo

Laeta Kalogridis, Oliver Stone, Christopher Kyle

Äventyr, Krig

USA, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna, Frankrike, Italien

Recension Alexander

- Priceguy sätter betyg 2 och skriver:
Den här filmen har till synes allt. En ensemble som ser ut som en medlemslista i Stjärnklubben (Anthony Hopkins, Val Kilmer, Angelina Jolie, Brian Blessed, Christopher Plummer, Rosario Dawson - alla utmärkta rutinerade skådespelare). En huvudperson som är en av historiens intressantaste människor. En historia som kittlar fantasien, som är spännande och viktig utan att för den skull vara uttjatad och...

Recension av Alexander - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas hatfilmer
Diskussioner om Alexander  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alexander (718 st)
Halofreak92swe (Anmäl)   4/11 2016
Rollistan är imponerande, filmen är välgjord och har pampig musik men fan vad långtråkig den är! 2/3 av filmen var så tråkig och utdragen att jag höll på att somna i soffan. Krigsscenerna känns ganska röriga dessutom.
NoWireHangers (Anmäl)   3/9 2016
Påkostad film. Tyvärr har de inte kostat på sig ett vettigt manus.
Goblim (Anmäl)   10/5 2016
Hade kunnat vara en svinbra film, om det inte var på grund av att den finansierats av Talmuddywood. Detta ondskans maktcentrum skulle naturligtvis aldrig göra en film som innehåller en stark, god, vit, hetereosexuell inhemsk traditionell Europeisk man. Således försöker de få huvudkaraktären att framstå som grovt homosexuell, trots att detta bara är spekulationer och inte historiskt belagt. Död åt Hollywood. Verkligen, må denna avskumsbastion dö och aldrig komma åter.
Goblim (Anmäl)   10/5 2016
Löjligt att göra en så stor grej av karaktärens sexuella läggning när detta inte är belagt utan endast spekulation. Även om det hade varit belagt är det helt sjukt överdrivet i filmen. Tar man bort det (ca en tredjedel av filmen) så är den bra.
Metheuz (Anmäl)   29/5 2015
En väldigt lång och tråkig historielektion med sönderklippta slag som gör det svårt att se vad som händer. Lustigt att Farrell pratar med irländsk accent och Jolie har en låtsasrysk brytning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alexander