Alexander

Originaltitel: Alexander
Regissör:Oliver Stone
Utgivningsår:2004

Om Alexander:

Alexander den store, kungen av Makedonien och en av de största militära ledarna i historien erövrade stora delar av den då kända världen.
Se filmen på CDON

Regissör: Mel Gibson
År: 1995
Genre: Drama, Action, Krig
Braveheart

Anthony Hopkins, Angelina Jolie, Brian Blessed, Christopher Plummer, Jared Leto, Val Kilmer, Colin Farrell, Jonathan Rhys Meyers, Rosario Dawson, Gary Stretch, Elliot Cowan, Connor Paolo

Laeta Kalogridis, Oliver Stone, Christopher Kyle

Äventyr, Krig

USA, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna, Frankrike, Italien

Recension Alexander

- paycheck sätter betyg 2 och skriver:
Om Alexander Den Store, kung i Makedonien, som tog över efter sin pappa Filip och erövrade nästa hela världen. Han var gift men tyckte också om killar. Han blev mer och mer maktgalen varje gång han erövrade något. Det här är filmen om Alexander Den Stores liv. Han blev bara 32 år. Ja, det finns väldigt mycket att säga om den här filmen. Ibland är den bra, ibland fånig. Jag tycker att Colin Farrell...

Recension av Alexander - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas hatfilmer
Diskussioner om Alexander  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alexander (719 st)
Rai (Anmäl)   01:45 6/1
Mellan två och tre, men den går att se på!
dudson (Anmäl)   16:56 4/1
Mastodont film. Med många kända namn. Tyvär för få strids scener och för mkt intriger och djävulskap. Angelina Jolie är bra het när hon putar med läpparna. Synd bara alla är sånna fags. Hollywoods perversa sätt att förvränga historien. Slutstriden är fantastiskt mäktig. 2+
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Halofreak92swe (Anmäl)   4/11 2016
Rollistan är imponerande, filmen är välgjord och har pampig musik men fan vad långtråkig den är! 2/3 av filmen var så tråkig och utdragen att jag höll på att somna i soffan. Krigsscenerna känns ganska röriga dessutom.
NoWireHangers (Anmäl)   3/9 2016
Påkostad film. Tyvärr har de inte kostat på sig ett vettigt manus.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alexander