Betyg idag: 1 598 Besökare idag: 5 808

Originaltitel: Alexander
Regissör:Oliver Stone
Utgivningsår:2004

Om Alexander:

Alexander den store, kungen av Makedonien och en av de största militära ledarna i historien erövrade stora delar av den då kända världen.
Se filmen på CDON

Regissör: Mel Gibson
År: 1995
Genre: Drama, Action, Krig
Braveheart

Anthony Hopkins, Angelina Jolie, Brian Blessed, Christopher Plummer, Jared Leto, Val Kilmer, Colin Farrell, Jonathan Rhys Meyers, Rosario Dawson, Gary Stretch, Elliot Cowan, Connor Paolo

Laeta Kalogridis, Oliver Stone, Christopher Kyle

Äventyr, Krig

USA, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna, Frankrike, Italien

Recension Alexander

- paycheck sätter betyg 2 och skriver:
Om Alexander Den Store, kung i Makedonien, som tog över efter sin pappa Filip och erövrade nästa hela världen. Han var gift men tyckte också om killar. Han blev mer och mer maktgalen varje gång han erövrade något. Det här är filmen om Alexander Den Stores liv. Han blev bara 32 år. Ja, det finns väldigt mycket att säga om den här filmen. Ibland är den bra, ibland fånig. Jag tycker att Colin Farrell...

Recension av Alexander - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas hatfilmer
Diskussioner om Alexander  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alexander (717 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18:53 18/10
Halofreak92swe (Anmäl)   4/11 2016
Rollistan är imponerande, filmen är välgjord och har pampig musik men fan vad långtråkig den är! 2/3 av filmen var så tråkig och utdragen att jag höll på att somna i soffan. Krigsscenerna känns ganska röriga dessutom.
NoWireHangers (Anmäl)   3/9 2016
Påkostad film. Tyvärr har de inte kostat på sig ett vettigt manus.
Goblim (Anmäl)   10/5 2016
Hade kunnat vara en svinbra film, om det inte var på grund av att den finansierats av Talmuddywood. Detta ondskans maktcentrum skulle naturligtvis aldrig göra en film som innehåller en stark, god, vit, hetereosexuell inhemsk traditionell Europeisk man. Således försöker de få huvudkaraktären att framstå som grovt homosexuell, trots att detta bara är spekulationer och inte historiskt belagt. Död åt Hollywood. Verkligen, må denna avskumsbastion dö och aldrig komma åter.
Goblim (Anmäl)   10/5 2016
Löjligt att göra en så stor grej av karaktärens sexuella läggning när detta inte är belagt utan endast spekulation. Även om det hade varit belagt är det helt sjukt överdrivet i filmen. Tar man bort det (ca en tredjedel av filmen) så är den bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alexander