Alexander

Originaltitel: Alexander
Regissör:Oliver Stone
Utgivningsår:2004

Om Alexander:

Alexander den store, kungen av Makedonien och en av de största militära ledarna i historien erövrade stora delar av den då kända världen.
Se filmen på CDON

Regissör: Mel Gibson
År: 1995
Genre: Drama, Action, Krig
Braveheart

Anthony Hopkins, Angelina Jolie, Brian Blessed, Christopher Plummer, Jared Leto, Val Kilmer, Colin Farrell, Jonathan Rhys Meyers, Rosario Dawson, Gary Stretch, Elliot Cowan, Connor Paolo

Laeta Kalogridis, Oliver Stone, Christopher Kyle

Äventyr, Krig

USA, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna, Frankrike, Italien

Recension Alexander

- Priceguy sätter betyg 2 och skriver:
Den här filmen har till synes allt. En ensemble som ser ut som en medlemslista i Stjärnklubben (Anthony Hopkins, Val Kilmer, Angelina Jolie, Brian Blessed, Christopher Plummer, Rosario Dawson - alla utmärkta rutinerade skådespelare). En huvudperson som är en av historiens intressantaste människor. En historia som kittlar fantasien, som är spännande och viktig utan att för den skull vara uttjatad och...

Recension av Alexander - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas hatfilmer
Diskussioner om Alexander  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alexander (719 st)
Rai (Anmäl)   01:45 6/1
Mellan två och tre, men den går att se på!
dudson (Anmäl)   16:56 4/1
Mastodont film. Med många kända namn. Tyvär för få strids scener och för mkt intriger och djävulskap. Angelina Jolie är bra het när hon putar med läpparna. Synd bara alla är sånna fags. Hollywoods perversa sätt att förvränga historien. Slutstriden är fantastiskt mäktig. 2+
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Halofreak92swe (Anmäl)   4/11 2016
Rollistan är imponerande, filmen är välgjord och har pampig musik men fan vad långtråkig den är! 2/3 av filmen var så tråkig och utdragen att jag höll på att somna i soffan. Krigsscenerna känns ganska röriga dessutom.
NoWireHangers (Anmäl)   3/9 2016
Påkostad film. Tyvärr har de inte kostat på sig ett vettigt manus.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alexander