Alfie

Originaltitel: Alfie
Regissör:Charles Shyer
Utgivningsår:2004

Om Alfie:

Den kaxiga kvinnotjusaren Alfie börjar ifrågasätta sitt bekymmerslösa och lättjefulla liv.
En nyfilmatisering av 1960-talets klassiker Alfie då med Michael Caine i huvudrollen.

Titel: Fallet Alfie
Regissör: Bart Freundlich
År: 2005
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Trust the Man
Titel: Who is Cletis Tout?
Originaltitel: Who is Cletis Tout?
Regissör: Chris Ver Wiel
Titel: 54
Originaltitel: 54
Regissör: Mark Christopher
År: 1998

Jude Law, Renée Taylor, Jane Krakowski, Nia Long, Gedde Watanabe, Sienna Miller, Susan Sarandon, Marisa Tomei, Omar Epps, Jefferson Mays, Dick Latessa

Bill Naughton

Drama, Komedi, Romantik

Storbritannien, USA

Recension Alfie

- cineasten89 sätter betyg 3 och skriver:
När det gäller en sån film som denna, får det inte mer än en trea i betyg. Den är för seg och ganska prentitiös för att man ska kunna njuta av den till fullo. Det är iallafall härligt med en film vars huvudrolls tankar talas direkt till publiken, i detta fall, Jude Law som Alfie tittar in i kameran och berättar om vad han gör, tänker och såna grejer. Vi följer hans liv som tjejtjusaren Alfie som gillar...

Recension av Alfie - Läs hela!

Diskussioner om Alfie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alfie (245 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Crucifier (Anmäl)   12/12 2015
Jovars, den var underhållande på sina ställen men det kändes som att den körde på i samma hjulspår utan att lyfta. Jude Law gjorde en väldigt bra prestation men dom andra karaktärerna var faktiskt rätt tråkiga. Dessutom var nog filmen lite för lång.
Krille80 (Anmäl)   23/11 2014
Är man "Man" så finner man nog denna film precis som jag underhållande och igenkännande på sina ställen men jag skulle tro att som kvinna ser man nog denna film som riktigt sexistisk. Detta är en remake av en 60-talsfilm med samma namn men skillnaden är att då låg det i tiden med att mannen hade den starkaste sexualiteten. Idag känns det omodernt.
Ojhda (Anmäl)   24/12 2013
Stark trea, tappar lite mot slutet men ändå en väldigt charmig film!
Lioras (Anmäl)   8/5 2013
Gillar filmsättet fast det ibland kan bli för mycket, men på det stora hela snyggt filmat och bra skådespelare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alfie