Betyg idag: 1 598 Besökare idag: 5 575

Originaltitel: Alfred
Regissör:Vilgot Sjöman
Utgivningsår:1995

Om Alfred:

Filmen handlar om uppfinnaren Alfred Nobel, om hur han uppfinner dynamiten och så småningom blir världsberömd.

Titel: Because the Night
Regissör: Jason Stone
År: 2014
Genre: Thriller
The Calling

Sven Wollter, Féodor Atkine, Rita Russek, Judit Danyi, Yves Jacques, Philippe Beglia, Jelena Jangfeldt-Jakubovitch, Robert Gustafsson, Sif Ruud, Jarl Kulle, Per Myrberg, Viveka Seldahl, Iwar Wiklander, Tomas Bolme, Björn Gustafson

Vilgot Sjöman

Drama, Biografi

Alfred Nobel

Sverige
Diskussioner om Alfred  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alfred (12 st)
emilstjernholm (Anmäl)   15/10 2013
Sven Wollter sköter sig hyggligt i huvudrollen, men det blir ändå ett ganska torftigt resultat. En wikipediaartikel i rörliga bilder ungefär.
fabben (Anmäl)   16/6 2013
Intressant film, men saknade drag. Får en stark tvåa.
larox (Anmäl)   1/4 2012
Vilket o-flyt!! Borde vara en intressant och bra film, många bra skådespelare och bra regissör. Hur kunde filmen bli så tråkig. Har sett den tidigare - allt bortglömt och det säger allt. som sagt "någon, eller alla- tänkte fel här" se tpb.
tpb (Anmäl)   25/9 2011
Någon tänkte fel här.
chingy (Anmäl)   13/10 2008
haha vilgot sjöman stämde ju tv4 för att de visade Alfred med reklamavbrott :P på 250000 kr + rättegångskostnader. "Tingsrätten dömde till upphovsrättsinnehavarnas fördel, men TV4 överklagade till hovrätten. Hovrätten gav de båda regissörerna rätt i ett domslut den 12 april 2006, endast tre dagar efter Sjömans död"
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alfred