Alice i underlandet

Regissör:Norman Z McLeod
Utgivningsår:1933

Om Alice i underlandet:

Under en tråkig vintereftermiddag drömmer Alice att hon besöker det magiska landet bortom spegeln. Där upplever hon diverse surrealistiska saker.

Titel: Alice i underlandet
Titel: Alice i Underlandet
Regissör: Tim Burton
År: 2010
Alice i Underlandet

Charlotte Henry, Leon Errol, Louise Fazenda, Ford Sterling, Richard 'Skeets' Gallagher, Raymond Hatton, Polly Moran, Ned Sparks, Sterling Holloway, Cary Grant, Alison Skipworth, W C Fields, Gary Cooper, Edward Everett Horton, Charles Ruggles

Joseph L Mankiewicz, William Cameron Menzies

Familjefilm, Fantasy

Diskussioner om Alice i underlandet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alice i underlandet (4 st)
kungkalas (Anmäl)   7/12 2011
Jag tyckte väl det var något mystiskt med den där bebisen. http://www.imdb.com/name/nm0000863/
Sture Stenhög (Anmäl)   20/6 2011
Jag får nog konstatera en gång till att den nonsens-humor som Alice-historien bygger på inte roar mig speciellt mycket alls, och än så länge är det bara Burton som har lyckats dra mig in i den här världen på ett bra sätt. I den här versionen känns berättandet väldigt upphackat och varje möte blir som en egen liten sketch. Det blir därför också en ojämn film där några scener är ganska underhållande (den med Humpty-Dumpty är nog bäst), men alldeles för många känns ganska oinspirerade. Filmen är ju dock inte längre än 76 minuter, så nog funkar den som tidsfördriv, i synnerhet ifall an faktiskt gillar den här historien. Men för min del kändes det aldrig som att betyget kunde bli något annat än en tvåa
rutig pesto (Anmäl)   10/4 2010
mycket fina figurer