Betyg idag: 1 098 Besökare idag: 5 493

Originaltitel: Alice in Wonderland
Regissör:Tim Burton
Utgivningsår:2010

Om Alice i Underlandet:

19-åriga Alice återvänder till den magiska värld där hon upplevde sin barndoms äventyr. Där återförenas hon med sina gamla vänner, och med deras hjälp inser hon sin livsuppgift. Att störta Hjärter Dams terrorstyre i Underlandet.

Titel: The Imaginarium of Doctor Parnassus
Regissör: Walter Murch
År: 1985
Genre: Familjefilm, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Oz - En fantastisk värld

Mia Wasikowska, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway, Crispin Glover, Matt Lucas, Leo Bill, Frances de la Tour, Michael Sheen (röst), Stephen Fry (röst), Alan Rickman (röst), Barbara Windsor (röst), Paul Whitehouse (röst), Timothy Spall (röst)

Linda Woolverton

Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Videorecension:

Recension Alice i Underlandet

- Retard_Messiah sätter betyg 5 och skriver:
Alice Kingsley har nu hunnit bli 19 år och är en ung kvinna. Filmen tar sin början då hon anländer till något som utan hennes vetskap är hennes egen förlovningsfest. I det gamla viktorianska samhälle hon lever i är det mannen som försörjer kvinnan och man gifter sig rikt för att slippa att vara självständig. Alice är inte bekväm med ett sådant liv. I precis den stund då hon ska besluta sig om huruvida...

Recension av Alice i Underlandet - Läs hela!

Diskussioner om Alice i Underlandet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alice i Underlandet (667 st)
larsen1976 (Anmäl)   30/11 2017
Inte så bra som jag hade väntat mig när jag sent omsider såg denna film. Jag hade faktiskt sett del två först och den var mycket bättre. Se hellre den tecknade original versionen av Disney. Mycket bättre :D
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
idaho1981 (Anmäl)   20/3 2017
Alice, Burton, Bonham Carter och Depp är ju en rätt perfekt blandning. Snygg och underhållande. Inte det där lilla extra för ett högre betyg, men lagom bra!
widez (Anmäl)   19/3 2017
Helt ok faktiskt. Bättre än den gamla animerade föregångaren.
karlmats (Anmäl)   2/3 2017
En omtitt håller måttet utan problem. En sån härligt fantasifull värld och en lysande Wasikowska i rollen som Alice. Många detaljer att hålla utkik efter och galenskapen är charmig från start till mål. 4an ska vara där helt enkelt. 8/4-10---------------Trots låga förväntningar, dels p.g.a. att jag inte är så förtjust i varken historien eller Disneyförlagan och dels för att jag börjar tröttna på firma Burton/Depp blev det här en väldigt underhållande resa. Miljöerna är snygga som få, storyn och dialogen engagerar och inspirerar och Alice själv är trots sina inavelsögon väldigt söt, speciellt när hon får dra på sig silverrustningen och leka Conan. Dessutom är hela karaktären väldigt lätt att tycka om vilket naturligtvis är en stor hjälp. Blandningen mellan animerat och verkligt fungerar bra och musiken är som vanligt när det gäller Burton stämningsfull. Den röda drottningen var väldigt underhållande i sin ondskefulla men samtidigt humoristiska utformning, bara tanken på en levande gris som fotpall glädjer mig mycket. Burton får tummen upp för ett av sina bästa verk hittills och han sätter mullpungarna bakom Disneyoriginalet på plats ordentligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alice i Underlandet
Se filmen