Alice in Wonderland

Originaltitel: Alice in Wonderland
Regissör:Cecil M Hepworth, Percy Stow
Utgivningsår:1903

Om Alice in Wonderland:

Den allra första filmatiseringen av Alice i Underlandet. Filmen förutsätter att åskådaren redan känner till historien.

Titel: Forbidden World
Regissör: Naoyuki Tomomatsu
År: 2001
Genre: Komedi, Romantik, Skräck
Stacy

May Clark, Cecil M Hepworth, Geoffrey Faithfull, Stanley Faithfull, Norman Whitten, Mrs Hepworth

Cecil M Hepworth

Kortfilm, Fantasy, Stumfilm

Storbritannien
Diskussioner om Alice in Wonderland  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alice in Wonderland (39 st)
1idiotzebra (Anmäl)   13/9 2014
Känns orättvist att betygsätta denna nästan med tanke på kvalitén och vilka förutsättningar man hade på den tiden. Försökte dock se denna med annan musik för att se om det kunde ge något nytt likt Pink Floyd och Trollkarlen från OZ. Gick sådär.
Henkoo (Anmäl)   10/1 2014
det enda som jag gillade va hur de gjort effekten av att Alice blir mindre och större i scenen innan hon går genom dörren. Sen är det inget att ha.
WillyV (Anmäl)   16/8 2013
Herregud vilken skit. Tar ingen hänsyn till att den är 110 år gammal. Det i sig är coolt, men någon film är detta inte. På nivå vad en åttaåring och några kompisar kunde prestera med de första mobiltelefonerna som kunde spela in video.
NoWireHangers (Anmäl)   18/10 2012
Det är i princip omöjligt att betygssätta sånthär, inte minst med tanke på hur förfallen filmen är så att man omöjligen kan se den som den en gång var. Det märks tydligt att man ännu inte lärt sig att göra ett vettigt och begripligt narrativ.
KimEkberg (Anmäl)   29/9 2011
jag tycker att den snarare bevisar att film var bättre förr om man jämför med den nya pissfilmen med johnny deep. då är ju de här specialeffekterna jävligt mycket mer imponerande. många fiffiga scener, och vissa lite tradiga transportsträckor.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alice in Wonderland