Betyg idag: 2 175 Besökare idag: 5 930

Originaltitel: Alien: Covenant
Regissör:Ridley Scott
Utgivningsår:2017

Om Alien: Covenant:

När besättningen på rymdskeppet Covenant är på väg till en avlägsen planet i den bortre delen av galaxen, upptäcker de att vad de tidigare trott varit ett outforskat paradis i själva verket är en mörk och farlig värld. De tvingas fly från ett hot mer skrämmande än de någonsin kunnat föreställa sig.

Titel: Prometheus
Regissör: Ridley Scott
År: 1979
Genre: Skräck, Science Fiction
Alien

Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Demián Bichir, Carmen Ejogo, Jussie Smollett, Callie Hernandez, Amy Seimetz, Nathaniel Dean, Alexander England, Benjamin Rigby, Uli Latukefu, Tess Haubrich, Goran D Kleut, Guy Pearce

John Logan, Dante Harper

Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction

Prometheus 2

USA, Storbritannien, Australien, Nya Zeeland, Kanada
Diskussioner om Alien: Covenant  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alien: Covenant (93 st)
Lars-O (Anmäl)   13:27 20/11
Helt i min smak :)
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   23:59 19/11
2:a? Really? Nja, kanske inte. Men med den historien och möjligheterna är det faktiskt så är Covenant otroligt svag. Visuellt är det förstås tekniskt avancerat. På bekostnad av att Aliensarna är otroligt skuttiga och sådär animerat överdrivet snabba som ingenting relaterat till gravitation är... Nä. Fan, det här var jättedåligt.
Filmfantast86 (Anmäl)   20:10 29/10
vonadel (Anmäl)   01:57 25/10
Tycker denna får oförtjänt mycket negativ kritik. Kanske beror det på att jag inte är ett tillräckligt "Alien-fan", för jag gillar den. Visst, kan väl hålla med om att den är lite förutsägbar och naiv ibland, men tycker inte det sabbar så mycket ändå. Spännande och välgjord i övrigt. 7/10
Cisco (Anmäl)   16:12 23/10
Besvikelse.. så extremt förutsägbar hela filmen igenom. Känns som ridley scott tappat det som regissör. Länge sen han gjorde ngt bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alien: Covenant
Se filmen