Alien: Covenant

Originaltitel: Alien: Covenant
Regissör:Ridley Scott
Utgivningsår:2017

Om Alien: Covenant:

När besättningen på rymdskeppet Covenant är på väg till en avlägsen planet i den bortre delen av galaxen, upptäcker de att vad de tidigare trott varit ett outforskat paradis i själva verket är en mörk och farlig värld. De tvingas fly från ett hot mer skrämmande än de någonsin kunnat föreställa sig.

Titel: Prometheus
Regissör: Ridley Scott
År: 1979
Genre: Skräck, Science Fiction
Alien

Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Demián Bichir, Carmen Ejogo, Jussie Smollett, Callie Hernandez, Amy Seimetz, Nathaniel Dean, Alexander England, Benjamin Rigby, Uli Latukefu, Tess Haubrich, Goran D Kleut, Guy Pearce

John Logan, Dante Harper

Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction

USA, Storbritannien, Australien, Nya Zeeland, Kanada
Diskussioner om Alien: Covenant  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alien: Covenant (110 st)
pzun (Anmäl)   13:57 9/6
Tillochmed sämre än Alien 3 , man önskar ju Blomkamp hadde fått tagit över rodret istället
Xtro (Anmäl)   19:12 3/5
Jo visst var den ganska kass. Lite kul med ett "olyckligt slut". Sämsta Alien-filmen är ännu ohotat Alien 3.
Gordyal (Anmäl)   00:55 1/5
Ridley Scott utvecklar Alien-sagan för att öppna alla tänkbara dörrar för att möjliggöra så många kassakor som möjligt. Knappa två timmars skåpmat med hyfsat underhållningsvärde. Tappar trean på vägen. (6+/15)
dafreakish (Anmäl)   17:13 25/4
Helt okej igen av Scott men inte direkt en toppenfilm den här gången heller. Kanske bättre än sin föregångare men inte mer än så.
Sture Stenhög (Anmäl)   27/5 2018
Ungefär i nivå med Prometheus. Precis som där ligger styrkan även denna gång i den kittlande känslan av bege sig ut i ett outforskat universum. Men det är onekligen ett trovärdighetsproblem att en så här viktig och banbrytande expedition sköts så oprofessionellt och rent ut sagt korkat. Hur gärna filmen än vill förklara saker, så lyckas den heller inte berätta något som inte redan har setts många gånger i den här genren förut. Med det sagt så är det fortfarande underhållande och tekniskt skickligt, och så har man ju Fassbender som i mångt och mycket bär det här på sina axlar, och det är nog ändå han som räddar trean till slut
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alien: Covenant