Betyg idag: 1 001 Besökare idag: 5 531

Originaltitel: Alien: Covenant
Regissör:Ridley Scott
Utgivningsår:2017

Om Alien: Covenant:

När besättningen på rymdskeppet Covenant är på väg till en avlägsen planet i den bortre delen av galaxen, upptäcker de att vad de tidigare trott varit ett outforskat paradis i själva verket är en mörk och farlig värld. De tvingas fly från ett hot mer skrämmande än de någonsin kunnat föreställa sig.

Titel: Alien
Originaltitel: Alien Resurrection
Regissör: Jean-Pierre Jeunet
År: 1997
Alien återuppstår

Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Demián Bichir, Carmen Ejogo, Jussie Smollett, Callie Hernandez, Amy Seimetz, Nathaniel Dean, Alexander England, Benjamin Rigby, Uli Latukefu, Tess Haubrich, Goran D Kleut

John Logan, Dante Harper

Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction

Prometheus 2

Australien, Nya Zeeland, Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Alien: Covenant  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alien: Covenant (36 st)
Dutch (Anmäl)   11:07 26/5
Fassbender-show
kervisch (Anmäl)   09:39 26/5
J*vligt besviken ! Kunde byggt upp något riktigt bra här men det blev ju nästan en parodi på avp 2 bara det att ungdomarna som sprang runt och skrek var vuxna utbildade soldater i denna film ! Jävligt ologiskt och dåligt. Visst panik skulle man säkert ha om detta skulle hända men va f*n det förstörde hela filmen enligt mig. Hade önskat mer story och bakgrund än det man bjöds på. Ger den 2 i betyg för snygga effekter. Hoppas nästa blir bättre.
egoman (Anmäl)   07:01 26/5
I stort sett samma skit som Prometheus. En extremt välpolerad skit, men den stinker lika illa för det.
BrutusBeefcake (Anmäl)   13:09 25/5
På gränsen till en tvåa pga alla ologiska beslut av samtliga karaktärer som driver handlingen framåt. Men jag älskar våldet och brutaliteten som infinner sig mot slutet. (7/15)
1idiotzebra (Anmäl)   00:31 25/5
Gillar att man tar upp lite existentiella frågor men annars är filmen ganska standard sci-fi rymdäventyr. Hade hoppats få veta mer om The Engineers. Fassbender själ showen återigen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alien: Covenant
Se filmen