Alien: Covenant

Originaltitel: Alien: Covenant
Regissör:Ridley Scott
Utgivningsår:2017

Om Alien: Covenant:

När besättningen på rymdskeppet Covenant är på väg till en avlägsen planet i den bortre delen av galaxen, upptäcker de att vad de tidigare trott varit ett outforskat paradis i själva verket är en mörk och farlig värld. De tvingas fly från ett hot mer skrämmande än de någonsin kunnat föreställa sig.

Titel: Prometheus
Regissör: Ridley Scott
År: 1979
Genre: Skräck, Science Fiction
Alien

Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Demián Bichir, Carmen Ejogo, Jussie Smollett, Callie Hernandez, Amy Seimetz, Nathaniel Dean, Alexander England, Benjamin Rigby, Uli Latukefu, Tess Haubrich, Goran D Kleut, Guy Pearce

John Logan, Dante Harper

Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction

Prometheus 2

USA, Storbritannien, Australien, Nya Zeeland, Kanada
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Alien: Covenant  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alien: Covenant (81 st)
deftune (Anmäl)   20:05 20/9
Alien var det coolaste, läskigaste mystiskate brutalaste back in de day. Man såg det med en kudde i ena näven och en popcornskål i andra. Även tvåan. Men sen har det bara gått utför och nu är det fanimig fritt fall. Vill man göra filosofisk film måtte man fan ändra namnet iaf för detta har inget med alien att göra. Sen att filmen är identisk till föregångaren gör att den och föregångaren känns menlösa. O så är den förutsägbar som fan med idioter som går in i sin död.
92axha10 (Anmäl)   22:54 16/9
Nej, nej, nej. Jag väntade mig mycket mer. Ingen spänning och inga riktiga karaktärer. Återigen ifrågasätter man varenda beslut de fattar och dessutom är det smärtsamt förutsägbart rakt igenom.
psyche_delic (Anmäl)   12:30 10/9
Hade låga förväntningar, men blev glatt överraskad. Den reparerar tom en del av Prometheus genom att ge oss det vi trodde vi skulle få i den. Kunde väl ha varit bättre på vissa ställen, men ändå tillfredställande och sätter eventuellt detalier i Alien i nytt ljus.
Hanness (Anmäl)   15:39 3/9
Ok film, men för mig kommer den aldrig ha något med Alien att göra. Ser detta mer som en helt fristående film. Som Alien fantast vägrar jag erkänna den som en Alien film, skäms på dig Ridley Scott!
Makta (Anmäl)   11:48 31/8
Den kunde ha varit bra.. Men känns mer som en parodi. Tråkigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alien: Covenant