Alien: Covenant

Originaltitel: Alien: Covenant
Regissör:Ridley Scott
Utgivningsår:2017

Om Alien: Covenant:

När besättningen på rymdskeppet Covenant är på väg till en avlägsen planet i den bortre delen av galaxen, upptäcker de att vad de tidigare trott varit ett outforskat paradis i själva verket är en mörk och farlig värld. De tvingas fly från ett hot mer skrämmande än de någonsin kunnat föreställa sig.

Titel: Aliens – återkomsten
Regissör: Ridley Scott
År: 1979
Genre: Skräck, Science Fiction
Alien

Michael Fassbender, Katherine Waterston, Billy Crudup, Danny McBride, Demián Bichir, Carmen Ejogo, Jussie Smollett, Callie Hernandez, Amy Seimetz, Nathaniel Dean, Alexander England, Benjamin Rigby, Uli Latukefu, Tess Haubrich, Goran D Kleut, Guy Pearce

John Logan, Dante Harper

Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction

Prometheus 2

USA, Storbritannien, Australien, Nya Zeeland, Kanada
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Alien: Covenant  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alien: Covenant (63 st)
Bambini (Anmäl)   21:11 21/7
Ge mig mindre action och jag hade verkligen tyckt om den här filmen. Dialogerna och de lugna scenerna var riktigt bra och gör den mer minnesvärd och tänkvärd än Prometheus.
cedmoy (Anmäl)   18:04 16/7
nja sådär. snygg såklart men som alien-fan är det rätt irriterande vart temat tar vägen.... Sen är det vissa scener... dusch scenen tex - hur tänkte man där? Totalt ologisk och omotiverad. Varför inte bygga vidare på mystiken, ge mer hintar kring ursprunget å de trådar och filosofier som lades ut av Prometheus tillsammans med nån cool karaktär? Man kan ju undra varför man väljer att klippa trådarna mellan filmerna - i de första fanns Sigourney. Hade inte skadat att få följa med Elisabeth Shaw några filmer men det fick man inte... Känns otroligt trist men inte lika trist som den förutsägbara "twisten" mot slutet. (Det är ju såklart meningen att publiken ska veta om det för att skapa spänning och ångest - men det gör det ju det inte bättre) Det är en ganska bra film med några coola och mäktiga scener... men i slutändan (när jag inte kollar om alien I & 2) så kollar jag nog ändå hellre på skräp-feel-good-filmerna alien vs predator.
TheJorre (Anmäl)   02:56 14/7
Fassbenders insats ger detta en trea
kboman (Anmäl)   13:45 9/7
För att vara en regissör som gjort så många fantastiska filmer verkar Scott inte ha den blekaste aning om vad som gör en film bra. Pensionsdags! Suck.
Pari (Anmäl)   16:30 8/7
Inte bra någonstans. Löjlig och irriterande. Fnyser mig igenom den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alien: Covenant