Alien Nation

Originaltitel: Alien Nation
Regissör:Graham Baker
Utgivningsår:1988

Om Alien Nation:

Rymdvarelser håller på att integreras i samhället på Jorden. En av dem engageras av en polis på jakt efter sin partners mördare.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Andrew Davis
År: 1985
Genre: Action
En snut snackar inte

Terence Stamp, James Caan, Mandy Patinkin, Kevyn Major Howard, Leslie Bevis, Peter Jason, Conrad Dunn, Jeff Kober, Roger Aaron Brown, Tony Simotes, Michael David Simms, Ed Krieger, Tony Perez, Brian Thompson, Francis X McCarthy

Rockne S O'Bannon

Drama, Kriminalare, Science Fiction

Diskussioner om Alien Nation  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alien Nation (31 st)
Robkiller (Anmäl)   28/8 2016
80-tals polisfilm med utomjordingar... inte mycket som skiljer den här från andra samtida polisfilmer egentligen, men fungerar hyfsat i alla fall... utvecklades senare till en tv-serie.
Solidus (Anmäl)   7/7 2014
Trivsam buddy-cop som bäst kan beskrivas som en kombination mellan ”Dödligt Vapen” och ”District 9”. Filmen försöker inte vara djup, utan satsar på underhållning med lite samhällskommentar och slutresultatet är en mysig actionrökare med sci-fi element. Bra idé. Godkänt utfört.
AlbinWesley (Anmäl)   5/11 2013
Det finns knappt nå bra saker alls med den här. Men de få som finns gör filmen duglig. Svag tvåa.
Kubrick (Anmäl)   6/8 2012
Intressant idé, men slarvas bort och blir ett medioker polisdrama med rasmotsättningar.
amam (Anmäl)   28/10 2011
Nostalgi! Minns när jag var jätteliten och de här gick i repris på tv. Den här filmen är ganska underhållande i sig faktiskt. En buddycop film med en scifi-twist helt enkelt. Och så fattar jag inte riktigt brtkrbhznvs kommentar. Nykomlingarna i sig är inte ett dugg aggressiva eller kriminella utan det finns kriminella element bland dom, precis som i vilken etnisk minoritet som helst.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alien Nation