Alien vs. Predator

Originaltitel: Alien vs. Predator
Regissör:Paul W S Anderson
Utgivningsår:2004

Om Alien vs. Predator:

En satellit upptäcker en pyramid begravd under isen på Antarktis. En expedition åker dit, bara för att upptäcka att det är den plats på jorden som Predators använder för att jaga Aliens. Och människorna fastnar i mitten med små möjligheter att ta sig ut.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Víctor García
År: 2010
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Arctic Predator

Raoul Bova, Colin Salmon, Lance Henriksen, Ewen Bremner, Sanaa Lathan, Tommy Flanagan, Agathe De La Boulaye

Paul W S Anderson

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

AvP

Recension Alien vs. Predator

- marfil sätter betyg 2 och skriver:
”X vs Y” är ett klassiskt grepp inom genrefilm, alltifrån ”Frankenstein vs. Dracula” till ”Freddy vs. Jason” och ”Van Helsing.” och ”Alien vs. Predator” är väl inte varken bättre eller sämre än någon annan av idéerna – åtminstone på papperet. Men man kanske skulle ha tänkt efter innan hur många av de filmerna som egentligen var speciellt bra..? Alien vs. Predator lanserades först framgångsrikt...

Recension av Alien vs. Predator - Läs hela!

Filmnummer: 19967
Diskussioner om Alien vs. Predator  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alien vs. Predator (959 st)
Rock Snack (Anmäl)   22/8 2016
Tyckte den var okej. Inget mästerverk såklart, men actionscenerna är hyfsade och konceptet åtminstone tillräckligt intressant för att man ska stå ut hela vägen. Plus för att det ägnas mycket screentime åt slagsmål mellan aliens och predators (det är ju ändå därför man vill se filmen) och de klaustrofobiska scenerna när de fastnar inne i pyramiden. Resten är inget att hänga i granen, direkt, men det är hjärndöd popcornunderhållning på åtminstone godkänd nivå.
deswhip (Anmäl)   25/7 2016
Egentligen kanske den bara förtjänar en trea men jag ger den en fyra bara för att den var så förvånande bra. Jag tycker Alienfilmerna blir bäst om man bortser från trean och fyran som inte passar ihop och gör ettan och tvåan rättvisa. Men den här passar in och det blev ju en positiv mycket glädjande överaskning när man såg den första gången.
kryttan (Anmäl)   12/7 2016
Nej!
federico033 (Anmäl)   28/6 2016
Jag älskar cheesecake, men det är en mastig bakelse och tar du mer än en bit så får man kväljningar. Samma här; både predator och Alien är ikoniska filmmonster med två filmer var som är bland det bästa i sitt genre. Men lägg det på varandra och det blir bara för mycket
Thavox (Anmäl)   14/11 2015
En stark trea. Riktigt bra action, inte så bra koppling till Alien-universat kanske och kyla kan Hollywood f.n inte hantera alls. Men, som sagt, schysst action!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alien vs. Predator