Alien vs. Predator

Originaltitel: Alien vs. Predator
Regissör:Paul W S Anderson
Utgivningsår:2004

Om Alien vs. Predator:

En satellit upptäcker en pyramid begravd under isen på Antarktis. En expedition åker dit, bara för att upptäcka att det är den plats på jorden som Predators använder för att jaga Aliens. Och människorna fastnar i mitten med små möjligheter att ta sig ut.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Ridley Scott
År: 2017
Genre: Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction
Alien: Covenant

Raoul Bova, Colin Salmon, Lance Henriksen, Ewen Bremner, Sanaa Lathan, Tommy Flanagan, Agathe De La Boulaye

Paul W S Anderson

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

AvP

Recension Alien vs. Predator

- Loomis sätter betyg 2 och skriver:
Så har återigen två gigantiska huvudrollsinnehavare fått dela på speltiden och placerats i en och samma film. Nyligen var det skräckgubbarna Jason och Freddy som gjorde samma sak men denna gång står ett par snubbar från rymden för handlingen. Visst, det är ju ”Alien vs. Predator” som till slut blivit färdig efter alla rykten och spekulationer. För manus och regi står Hollywoods nya älskling i genren...

Recension av Alien vs. Predator - Läs hela!

Filmnummer: 19967
Diskussioner om Alien vs. Predator  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alien vs. Predator (960 st)
Trangor (Anmäl)   16:02 8/5
Den här filmen hade förutsättningar för att bli riktigt bra, men faller på skådespelet, fotot, genomförandet och idén. Hade lovande Tomb Raider-känsla vid uppbyggnaden, men urartade snabbt när saker började hända. Dess pekorala kvaliteter ger dock filmen en viss behållning.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Rock Snack (Anmäl)   22/8 2016
Tyckte den var okej. Inget mästerverk såklart, men actionscenerna är hyfsade och konceptet åtminstone tillräckligt intressant för att man ska stå ut hela vägen. Plus för att det ägnas mycket screentime åt slagsmål mellan aliens och predators (det är ju ändå därför man vill se filmen) och de klaustrofobiska scenerna när de fastnar inne i pyramiden. Resten är inget att hänga i granen, direkt, men det är hjärndöd popcornunderhållning på åtminstone godkänd nivå.
deswhip (Anmäl)   25/7 2016
Egentligen kanske den bara förtjänar en trea men jag ger den en fyra bara för att den var så förvånande bra. Jag tycker Alienfilmerna blir bäst om man bortser från trean och fyran som inte passar ihop och gör ettan och tvåan rättvisa. Men den här passar in och det blev ju en positiv mycket glädjande överaskning när man såg den första gången.
kryttan (Anmäl)   12/7 2016
Nej!