Betyg idag: 1 385 Besökare idag: 4 957

Regissör:James Cameron
Utgivningsår:1986
Antal betyg:51984 betyg

Om Aliens – Återkomsten:

Ripley hittas efter 57 år i rymden av ett bärgningsskepp. Efter att ha förts till en närliggande rymdbas får hon höra att ett antal kolonisatörsfamiljer numera lever på planeten där hon tidigare stött på 'aliens'. Man har emellertid tappat kontakten med kolonisatörerna och skickar därför Ripley och en grupp marinsoldater för att eventuellt rädda överlevande.

Titel: Alien
Regissör: John McTiernan
År: 1987
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Rovdjuret

Sigourney Weaver, Carrie Henn, Michael Biehn, Paul Reiser, Lance Henriksen, Bill Paxton, Jenette Goldstein, William Hope, Al Matthews, Mark Rolston, Ricco Ross, Colette Hiller, Daniel Kash, Cynthia Dale Scott, Tip Tipping

James Cameron

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

USA, Storbritannien

Recension Aliens – Återkomsten

- marfil sätter betyg 5 och skriver:
”Alien” var en av 70-talets stora filmhändelser, och det kom förstås inte som någon överraskning att man skulle vilja göra en fortsättning på den. Den stora överraskningen var snarare hur otroligt bra denna uppföljare faktiskt blev, och den sällar sig till den exklusiva skaran av uppföljare som faktiskt är lika bra, eller bättre, än originalet, tillsammans med filmer i genren som ”Terminator 2”, ”X-men...

Recension av Aliens – Återkomsten - Läs hela!

Med i listor: Dans sköna Sci-Fi movies, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipset Top 30, Skräck och sånt, Startpaket 1
Diskussioner om Aliens – Återkomsten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aliens – Återkomsten (698 st)
Pi-R (Anmäl)   22:06 22/10
Originalet går nästan inte att överskatta, vilket inte bådar gott för en uppföljare, men Aliens lyckas genom att helt byta rikting, från skräck till scifi. Till stor del är det en smaksak vilken man föredrar, och även om jag inte tycker att uppföljaren når upp i föregångarens spår, så är det väldigt underhållande, och en på alla sätt värdig uppföljare som dessutom står helt på egna ben. Vissa saker ÄR bättre; xenomorferna är mer imponerande, Weaver får ännu mera utrymme att briljera, och Ripley utvecklas till en fullfjädrad hjälte. Resterande skådespeleri är mer ojämt än i ettan, men åtminstone Reiser och Henriksen är utmärkta, och unga Carrie Henn får sin låga ålder till trots bära mycket tyng, och lyckas väl därmed. Manus och regi är under sina svagaste stunder en habil militäraction, men glimmar till flera gånger och blir långt mer – inte i minst slutstriden.
zeke-bond (Anmäl)   18:58 31/1
Klassisk action som håller fortfarande.
StaffanE71 (Anmäl)   24/12 2017
James Cameron vet hur man gör en jävligt bra actionrulle, helt klart. Håller fortfarande. Stark 4'a.
Rai (Anmäl)   23/12 2017
Konceptet håller fortfarande hög kvalitet...
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Bra