Aliens – Återkomsten

Regissör:James Cameron
Utgivningsår:1986
Antal betyg:51975 betyg

Om Aliens – Återkomsten:

Ripley hittas efter 57 år i rymden av ett bärgningsskepp. Efter att ha förts till en närliggande rymdbas får hon höra att ett antal kolonisatörsfamiljer numera lever på planeten där hon tidigare stött på 'aliens'. Man har emellertid tappat kontakten med kolonisatörerna och skickar därför Ripley och en grupp marinsoldater för att eventuellt rädda överlevande.

Titel: Alien
Regissör: John McTiernan
År: 1987
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Rovdjuret

Sigourney Weaver, Carrie Henn, Michael Biehn, Paul Reiser, Lance Henriksen, Bill Paxton, Jenette Goldstein, William Hope, Al Matthews, Mark Rolston, Ricco Ross, Colette Hiller, Daniel Kash, Cynthia Dale Scott, Tip Tipping

James Cameron

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

USA, Storbritannien

Recension Aliens – Återkomsten

- AddeColciago sätter betyg 4 och skriver:
Alien är en av mina absoluta favoritfilmer och den bästa skräckthrillern som världen någonsin skådat. Egentligen en sådan film man helst inte vill ha uppföljare på och allra minst en bombastisk actionfilm. Då originalet innehöll smakfull spänningsaction för överlevnad känns en rakt igenom actionrökare helt enkelt osmakligt. Eller?

Recension av Aliens – Återkomsten - Läs hela!

Med i listor: Dans sköna Sci-Fi movies, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipset Top 30, Skräck och sånt, Startpaket 1
Diskussioner om Aliens – Återkomsten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aliens – Återkomsten (697 st)
zeke-bond (Anmäl)   18:58 31/1
Klassisk action som håller fortfarande.
StaffanE71 (Anmäl)   24/12 2017
James Cameron vet hur man gör en jävligt bra actionrulle, helt klart. Håller fortfarande. Stark 4'a.
Rai (Anmäl)   23/12 2017
Konceptet håller fortfarande hög kvalitet...
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Bra
vonadel (Anmäl)   28/7 2017
Minns när jag såg denna på bio när det begav sig. Tyckte den var bra, men kommer ihåg att jag tyckte den kändes som den aldrig tog slut. Det "problemet" kände jag inte av nu. Var ju bara en del av den intensiva spänningen. Borde ju nästan sett om den någon gång tidigare. Håller förvånansvärt bra fortfarande. 7/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Aliens – Återkomsten