Aliens vs. Predator: Requiem

Originaltitel: AVPR: Aliens vs Predator - Requiem
Regissör:Colin Strause, Greg Strause
Utgivningsår:2007

Om Aliens vs. Predator: Requiem:

Två av filmhistoriens mest skrämmande filmmonster är tillbaka. Och den här gången drabbar de samman mitt i en vanlig amerikansk småstad. En Alien/Predator hybrid kraschlandar utanför en liten stad i Colorado. Genast börjar den döda allt i sin väg. En ensam Predator dyker upp för att "städa upp" efter den blodiga förödelsen som PredAlien lämnat efter sig, och snart är den dödliga fighten i full gång - inga regler, ingen nåd och oskyldiga människor mitt i vägen för slagskämparna. Under den skräckfyllda massakern försöker en liten grupp modiga personer ta sig därifrån, men USA:s regering verkar ha andra planer.
Se filmen på Plejmo

År: 2004
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
Film nr.: 19967
Alien vs. Predator

John Ortiz, Steven Pasquale, Johnny Lewis, Reiko Aylesworth, David Paetkau, Chelah Horsdal, Gina Holden, Ariel Gade, Kristen Hager, Sam Trammell, Robert Joy

Shane Salerno

Action, Skräck, Science Fiction

Alien vs. Predator: 2, AvP2, Alien vs. Predator II: Survival of the Fittest, Aliens vs Predator - Requiem

Recension Aliens vs. Predator: Requiem

- Mat1az sätter betyg 2 och skriver:
Först kom Alien (1979) och sen kom Predator (1987), därefter möttes de båda i spelet Alien vs Predator (1993) som även fick en uppföljare (2001). Spelidén filmatiserades (2004) och nu har vi då kommit fram till den andra filmen; AVPR: Alien vs Predator 2 - Requiem, eller Survival of the Fittest som den även kallats i ”staterna”. Ett Predator-rymdskepp fyllt med små baby-Aliens råkar kraschlanda...

Recension av Aliens vs. Predator: Requiem - Läs hela!

Diskussioner om Aliens vs. Predator: Requiem  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aliens vs. Predator: Requiem (458 st)
Tsurugi (Anmäl)   01:35 4/3
En massa snabba klippningar av närbilder och stora delar av filmen är så mörk att man inte ser vad som händer alls vilket gör den mycket irriterande att titta på ibland. Otroligt inkompetent gjort. Då och då någorlunda underhållande men det räcker inte till en tvåa.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Solidus (Anmäl)   29/9 2017
Sämre än första filmen, vilket i sig är en bedrift. Vissa element funkar, t.ex. hybriden och hård Predator, men resten av filmen lämnar mycket kvar att önska.
EvilNed (Anmäl)   23/4 2017
Såg ut som ett avsnitt av O.C. Riktigt ful...
jezebel (Anmäl)   5/11 2015
Dra åt helvete.