Betyg idag: 1 159 Besökare idag: 4 208

Originaltitel: AVPR: Aliens vs Predator - Requiem
Regissör:Colin Strause, Greg Strause
Utgivningsår:2007

Om Aliens vs. Predator: Requiem:

Två av filmhistoriens mest skrämmande filmmonster är tillbaka. Och den här gången drabbar de samman mitt i en vanlig amerikansk småstad. En Alien/Predator hybrid kraschlandar utanför en liten stad i Colorado. Genast börjar den döda allt i sin väg. En ensam Predator dyker upp för att "städa upp" efter den blodiga förödelsen som PredAlien lämnat efter sig, och snart är den dödliga fighten i full gång - inga regler, ingen nåd och oskyldiga människor mitt i vägen för slagskämparna. Under den skräckfyllda massakern försöker en liten grupp modiga personer ta sig därifrån, men USA:s regering verkar ha andra planer.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jean-Pierre Jeunet
År: 1997
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
Alien återuppstår

John Ortiz, Steven Pasquale, Johnny Lewis, Reiko Aylesworth, David Paetkau, Chelah Horsdal, Gina Holden, Ariel Gade, Kristen Hager, Sam Trammell, Robert Joy

Shane Salerno

Action, Skräck, Science Fiction

Alien vs. Predator: 2, AvP2, Alien vs. Predator II: Survival of the Fittest, Aliens vs Predator - Requiem

Recension Aliens vs. Predator: Requiem

- Sorroztro sätter betyg 1 och skriver:
Sammantaget måste jag säga att detta är en utav de sämsta filmer jag sett och definitivt den värsta uppföljaren. Som ett hardcore alien-fan blir jag oerhört besviken över hur regissören förstör sci-fi genrens största monster genom att bara göra dem till simpla bestar som slaktar både barn och gravida kvinnor. Jag råder alla som sett Alien-filmerna förr att bojkotta den film. Den är inte värd att köpas,...

Recension av Aliens vs. Predator: Requiem - Läs hela!

Diskussioner om Aliens vs. Predator: Requiem  (0 diskussioner)
Kommentarer om Aliens vs. Predator: Requiem (458 st)
Tsurugi (Anmäl)   01:35 4/3
En massa snabba klippningar av närbilder och stora delar av filmen är så mörk att man inte ser vad som händer alls vilket gör den mycket irriterande att titta på ibland. Otroligt inkompetent gjort. Då och då någorlunda underhållande men det räcker inte till en tvåa.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Solidus (Anmäl)   29/9 2017
Sämre än första filmen, vilket i sig är en bedrift. Vissa element funkar, t.ex. hybriden och hård Predator, men resten av filmen lämnar mycket kvar att önska.
EvilNed (Anmäl)   23/4 2017
Såg ut som ett avsnitt av O.C. Riktigt ful...
jezebel (Anmäl)   5/11 2015
Dra åt helvete.