Alita: Battle Angel

Originaltitel: Alita: Battle Angel
Regissör:Robert Rodriguez
Utgivningsår:2019

Om Alita: Battle Angel:

År 2500 räddas en robotflicka från soptippen till att byggas om och utrustas med nya funktioner för att skydda de utsatta och sig själv från giriga onda företag som förslavar världens befolkning.

Titel: Ghost in the Shell
Regissör: Steven Spielberg
År: 2018
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Ready Player One

Rosa Salazar, Christoph Waltz, Jennifer Connelly, Mahershala Ali, Ed Skrein, Jackie Earle Haley, Keean Johnson, Jorge Lendeborg Jr, Lana Condor, Idara Victor, Jeff Fahey, Eiza González, Derek Mears, Leonard Wu, Racer Maximiliano Rodriguez-Avellan

James Cameron, Laeta Kalogridis, Robert Rodriguez

Action, Romantik, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Kanada, Argentina, USA
Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Alita: Battle Angel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alita: Battle Angel (18 st)
isecore (Anmäl)   21:36 17/3
Jag hade bara tråkigt en gång!
jingoo (Anmäl)   20:30 5/3
Ändrar mitt betyg från stark trea till svag fyra.
best_jeppe (Anmäl)   22:50 3/3
Actionmässigt så är den väldigt underhållande och snygg. Men dialogen är oerhört pinsam bitvis och regin är inte särskilt bra när det gäller någon av dramascenerna. Jag satt inte direkt och fnissa åt de dramatiska scenerna men det var inte långt ifrån. Filmen har dock charm och tekniskt sett så är den ett mästerverk. Svag 3a.
jingoo (Anmäl)   20:56 26/2
Gick banne mig och såg filmen på bio en gång till, den här gången på större duk. Det verkar som att en del fans har hittat den för nu var det fullsatt och det kom spridda applåder efteråt. Jag tyckte filmen vann på en omtitt. De svaga delarna störde mig inte lika mycket och Alitas karaktärsutveckling kändes starkare. T o m kärlekshistorien med Hugo kändes bättre. Trots att den spelar på ganska enkla känslosträngar så funkar det. En film mer för hjärtat än hjärnan. Alita är en av de bästa filmhjältinnorna på länge.
Barneyk (Anmäl)   10:47 26/2
Jag måste säga att jag är riktigt glad över att den här filmen överträffade min förväntningar. Jag gillade verkligen Animen och konceptet har så mycket potential. Jag har sett fram emot den här filmen sedan Cameron började prata om den för över 10 år sedan men sen när jag läste kritikers recensioner mattades mina förhoppningar väldigt. Men döm av min förvåning när filmen ändå faktiskt är riktigt bra! Det finns mycket som verkligen funkar och Alitas naivitet känns trovärdig och dom lyckas göra henne charmig och cool utan att sexualisera henne, vilket kanske inte borde räknas som ett plus men tyvärr är det så. Världen är snyggt uppbyggd och actionscenerna och specialeffekterna håller toppklass. Jag tycker även att relationerna och dialogen och känslorna funkar bättre än väntat. Men allting känns typ, ett nummer för litet, allt är lite platt ändå. En mycket underhållande och ganska stark trea är det och jag hoppas vi får en uppföljare mot alla odds.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alita: Battle Angel