All Is Lost

Originaltitel: All Is Lost
Regissör:J C Chandor
Utgivningsår:2013

Om All Is Lost:

Långt ut på havet, mitt under en soloresa över den Indiska oceanen, vaknar en man av att hans segelbåt tar in vatten efter en kraftig kollision med en container som ligger och driver i havet.
Se filmen på Plejmo

J C Chandor

Drama, Action, Äventyr

Recension All Is Lost

- saggesaliv sätter betyg 4 och skriver:
Det finns så många olika beståndsdelar i All Is Lost som får mig att beundra den så mycket som jag gör. Fotot, är fantastiskt, de återkommande bilderna från flotten underifrån i dess olika skick är riktigt fotografiskt vackra.

Recension av All Is Lost - Läs hela!

Diskussioner om All Is Lost  (0 diskussioner)
Kommentarer om All Is Lost (83 st)
Barneyk (Anmäl)   31/5 2018
Faktiskt otroligt bra gjord. Jag verkligen älskar hur det inte är fullt med krystade, snabbklippta, fartfyllda, panikiga actionsekvenser. När det händer något dåligt så hanterar Redford det med lugn och tar hand om det. Det är mycket skickligt hur dom bygger spänning och intresse utan att ta till alla klassiska trick. Den är otroligt snyggt gjord och funkar väldigt bra för vad den är. Men, jag grips aldrig av känslan i filmen och då hålls jag inte kvar i den och i en sån här film är det då lätt att bli uttråkad. Nu blev jag aldrig det, dels för att filmen gör det bra men också för att jag gjorde annat samtidigt. Jag har sällan tålamod eller fokus nog att uppskatta sånt här. Men jag velar ändå lite mellan tvåa och trea för vissa saker gör den så bra. Men den går ändå i en stor fälla och det gör att jag nog stannat på en tvåa.
Nalleman (Anmäl)   17/2 2018
Redford säger bara Redford!
lucius (Anmäl)   3/12 2017
Lite svårt att betygsätta sån här filmer. Känner lite att det är en informationsfilm från sjöräddnings-sällskapet man bedömer.
92axha10 (Anmäl)   10/11 2017
Gillade att de lyckades göra en spännande film med nästan ingen dialog
Filmfantast86 (Anmäl)   3/10 2017
Spännande överlevnadsfilm