All Night Long - fnurra på tråden

Originaltitel: All Night Long
Regissör:Jean-Claude Tramont
Utgivningsår:1981

Om All Night Long - fnurra på tråden:

Äkta maken George inleder ett förhållande med grannfrun, efter att han fått jobbet att sköta ett apotek med en mycket märklig kundkrets.
Se filmen på Headweb

Titel: Snacka om vänsterprassel
Originaltitel: A Change of Seasons
Regissör: Richard Lang, Noel Black
År: 1980
Genre: Drama, Romantik
Snacka om vänsterprassel

Gene Hackman, Diane Ladd, Barbra Streisand, Dennis Quaid, Kevin Dobson, William Daniels, Hamilton Camp, Ann Doran, James Nolan, Chris Mulkey, Len Lawson

W D Richter

Drama, Komedi

Nattöppet

Diskussioner om All Night Long - fnurra på tråden  (0 diskussioner)
Kommentarer om All Night Long - fnurra på tråden (5 st)
Kirk Douglas (Anmäl)   26/9 2014
Kändes stundtals som en fransk förväxlingskomedi från 60-talet med den trippande musiken etc. Regissören var förvisso inte fransman, men dock belgare. Hackman gjorde som vanligt bra ifrån sig medan Streisand som virrigt våp inte tog sin roll på allvar kändes det som. Filmen hade nog mått bra av att ha trimmats till och mindre utsvävningar. Egentligen en (sedd till handlingen) klassisk Alan Alda-dramedy.
Sture Stenhög (Anmäl)   16/1 2012
Kanske den mest meningslösa film jag någonsin har sett. Jag förstår verkligen inte vad man ville göra här, i struktur och ton känns filmen lite som en komedi, men försöken till skämt är ändå ganska få (och misslyckade) samtidigt som storyn är lite för seriös för att det ska kännas som lättsam underhållning. Filmen slänger också ut en massa trådar som den inte gör nånting med, det börjar t.ex. med att huvudpersonen får kicken från sitt jobb efter ett bråk med chefen, men den inledningen fyller aldrig nån riktig funktion för filmen. Titeln verkar sen syfta på det nattjobb han får efter det, men inte heller det ges någon större betydelse. Gene Hackman är väl dessutom ingen favorit direkt, och hans karaktär beter sig ju faktiskt ganska svinigt, trots det tror jag att det är tänkt att vi ska gilla honom. Även det bidrar ju till det underliga intrycket. Jag vet faktiskt inte alls vad det är meningen att filmen ska handla om, vilket förvisso är lite fascinerande och det är väl på sätt och vis det som räddar filmen från att vara en katastrof. Intressant annars att jag i och med denna film lyckades se en tidig Dennis Quaid-rulle två kvällar i rad, jag känner mig därför nödgad att bestämt förneka att jag har inlett ett Dennis Quaid-maraton
NoWireHangers (Anmäl)   5/1 2012
Nej det funkar inte riktigt varesig som drama eller komedi. Synd på bra skådespelare.
jonbo (Anmäl)   5/11 2010
Efter tio minuter hade filmen tappat mig. Den har inget att förmedla, varken underhållning eller mening.
Illusionisten (Anmäl)   4/10 2008
Den svagaste Streisand filmen.