All or Nothing

Originaltitel: All or Nothing
Regissör:Mike Leigh
Utgivningsår:2002

Om All or Nothing:

Pennys kärlek för sin partner, taxiföraren Phil, har tagit slut. Han är en snäll och filosofisk man och hon jobbar på en stormarknad. Deras dotter städar på ett äldreboende och deras son, Rory, är arbetslös och aggressiv. Lyckan i familjens liv har tagit slut, men när en tragedi drabbar dem förs de närmare varandra igen.

Titel: Nil by Mouth
Originaltitel: Ratcatcher
Regissör: Lynne Ramsay
År: 1999
Råttfångaren
Titel: Ett rum i våra hjärtan
Originaltitel: La stanza del figlio
Originaltitel: Kis uykusu
Regissör: Nuri Bilge Ceylan
År: 2014
Vinterdvala

Timothy Spall, Lesley Manville, James Corden, Alison Garland, Ruth Sheen, Marion Bailey, Paul Jesson, Sam Kelly, Kathryn Hunter, Sally Hawkins, Helen Coker, Daniel Mays, Ben Crompton, Gary McDonald

Mike Leigh

Drama, Komedi

Storbritannien, Frankrike

Recension All or Nothing

- valsinger sätter betyg 4 och skriver:
”Typiskt en sån där film som inte handlar om någonting”. Så skulle förmodligen en av mina bästa kompisar beskriva Mike Leighs ”All or Nothing”. Och visst saknar filmen på sätt och vis både tydlig intrig och självklara huvudpersoner. Trots det är den både gripande och underhållande. Mike Leigh har främst gjort sig känd för sina porträtt av den brittiska arbetar- eller underklassen, ofta med London...

Recension av All or Nothing - Läs hela!

Diskussioner om All or Nothing  (0 diskussioner)
Kommentarer om All or Nothing (84 st)
andmoreagain (Anmäl)   10/11 2014
Alldelles för grovhuggna karikatyrer insvept i det mest brittiska, dystra och gråa förpackning som finns tillgänglig. Dock inte dåligt på något vis. Timothy Spall börjar imponera på mig!
sparriskrigarn (Anmäl)   4/6 2014
Ganska oengagerande försök till diskbänksrealism som inte känns helt autentiskt för mig. Inget vidare djup i manuset eller i karaktärerna. Den smäktande och känslosamma musiken drar ner upplevelsen rejält, och dödar realismen i ett tafatt försök att skapa sympatier för karaktärer som man aldrig har lärt känna eller fått någon relation till.
Salvation_Mind (Anmäl)   31/5 2014
Diskbänksrealism som inte ger mig mycket annat än att spä på ångesten lite grann.
Mortiis (Anmäl)   25/8 2013
Otroligt fin och gripande brittisk diskbänksrealism signerad mästaren Mike Leigh. Manuset och skådespelarinsatserna är som vanligt i världsklass, med Timothy Spall som absolut höjdpunkt. Förmodligen den bästa Leigh-filmen jag sett hittills, med reservation för att jag gärna skulle se om flera av hans filmer.
Noethe (Anmäl)   7/5 2013
Den här filmen hade stor potential. Det är mycket fin dramaturgi och skådespelari, fokuserat tema och problemata och härliga slafsförorter. Dock är haken just detsamma: de är engelsks och befolkas av engelsmän. Jag har otroligt svårt för avskrapet i Storbritannien öht, och de är alla jämt och ständigt så fasligt oattraktiva och otrevliga och misshandlar sitt eget språk såvida de inte bor i slottet eller på parlamentet. Familjen i fråga är har dock - utöver Michelin - stor charm. Minus även scoret, vilket tex Dardenne vet att slopa i sina filmer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till All or Nothing