All That Matters Is Past

Originaltitel: Uskyld
Regissör:Sara Johnsen
Utgivningsår:2012

Om All That Matters Is Past:

Janne träffar sin ungdomskärlek William efter många år, och överger sin familj för att tillbringa sommaren med honom. Senare på hösten, långt inne i skogen, hittas Janne. Hon är svårt medtagen och bredvid henne ligger två döda män.
Se filmen på Viaplay

Maria Bonnevie, Kristoffer Joner, David Dencik, Maria Heiskanen, Tea Sandanger, Åsmund Høeg, Trond Nilssen, Line Billa Ljøstad, Mads Sjøgård Pettersen, Emil Johnsen, Paula Siu

Sara Johnsen

Drama

Norge
Diskussioner om All That Matters Is Past  (0 diskussioner)
Kommentarer om All That Matters Is Past (10 st)
KyLLo (Anmäl)   6/10 2018
Omslagsbilden kan säkert ge en hint av hur Sara Johnsen tänkte med filmen. Den är upplöst i fragment och syftet är kanske att man som tittare ska försöka fånga dessa och pussla ihop dem på rätt sätt i huvudet till en helhet. Det kan dock upplevas som påfrestande och inte tillräckligt motiverande. Ungefär som när en vas går sönder i spillror. Antingen kan man sortera skärvorna och limma ihop dem eller så kan man slänga dem och eventuellt skaffa en ny vas. Det finns definitivt en tanke kring filmen och mycket kan vara hämtat från verkligheten. Miljö i kombination med olika färgval inger särskilda intryck. Exempelvis tycker jag att rosa (som används ganska flitigt) väcker känslan av sommaridyll i utomhusmiljöerna. Kameraarbetet känns väldigt franskt och det gillar jag skarpt. Kameran fokuserar emellanåt på ögon, vilket förmedlar personens känslor och medför att man som tittare kan anta tankar utan att något sägs. Dessvärre är kameran ganska skakig också, samtidigt som fotot är mediokert. Det har även slarvats med ljuset på flera ställen, vilket påverkar färger, skärpa och inlevelse negativt.
Jamesa (Anmäl)   1/10 2018
Riktig tråkig. Klar 1:a.
Murvel48 (Anmäl)   5/11 2017
Skandinaviska filmer har ofta en tendens att vilja vara så överdrivet realistiska att de bara blir osmakliga. Berättartekniken i den här filmen hjälper inte heller till för att undvika bottenbetyg.
Tatty (Anmäl)   29/9 2016
Usch vad dålig den var. Förstod bara de som pratade svenska när de visade text på Netflix men annars de som pratade annat språk visade de ingen text. Hela filmen var nästan för långtråkig. Kände mig slö när man tittade på filmen.
Sarakin76 (Anmäl)   27/3 2016
En svak treer. Har sine stunder men preges av gjenkommende innslag av amatørmessige scener.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till All That Matters Is Past