All the Real Girls

Originaltitel: All the Real Girls
Regissör:David Gordon Green
Utgivningsår:2003

Om All the Real Girls:

Kärleksintriger i en amerikansk småstad. Den illa beryktade Paul blir kär i sin bästa väns oskuldsfulla lillasyster, och måste bevisa sin kärlek. Det är dock inte enkelt för någon av dem.

Titel: Blue Valentine
Regissör: Tamara Jenkins
År: 2007
Genre: Drama, Komedi
Familjen Savage

Patricia Clarkson, Zooey Deschanel, Heather McComb, Shea Whigham, Paul Schneider (II), Benjamin Mouton, Danny McBride

David Gordon Green

Drama, Romantik

Med i listor: Stockholm XIV Competition
Diskussioner om All the Real Girls  (0 diskussioner)
Kommentarer om All the Real Girls (23 st)
sparv (Anmäl)   30/8 2013
Underbart med spoilers i kommentarerna (INTE). Förövrigt rätt svag avslutning men gillade första halvan. Svag trea.
jeremy_jones (Anmäl)   6/1 2013
Ärlig småstadsskildring som innehar långt mer djup än ordinarie relationsdrama. Handlar om att växa upp och att vara på olika våglängd - med fokus på förhållanden. Just skarven mellan det första riktigt vuxna förhållandet och ungdomskärlek är särskilt skickligt berättat. (4/6)
JimCarrey (Anmäl)   13/11 2012
Klippningen är... lustig. Vet inte om det är meningen eller ej men den känns lite surrealistisk ibland. Det gjorde filmen lite intressantare än vad den skulle vara annars
Ghostface (Anmäl)   19/7 2012
Saknar den visuella "djupa södernmiljön" man fått serverad tidigare. Denna gång är det mer eller mindre enbart en indiefilm vi får serverad, inte dålig utan välspelad men ändå inte samma sak som innan.
gototheforest (Anmäl)   13/3 2012
fin!