Alla älskar Alice

Originaltitel: Alla älskar Alice
Regissör:Richard Hobert
Utgivningsår:2002

Om Alla älskar Alice:

Alice är en tolvårig flicka som bor tillsammans med sin lillebror och sina föräldrar Lotta och Johan. När det uppdagas att pappan har en relation med sin arbetskamrat Anna exploderar känslor av hat, vrede och frustration. I centrum av denna korseld står Alice som med list och hot kräver att få svar på alla komplicerade frågor som en skilsmässa väcker.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Hans Åke Gabrielsson
År: 2006
Genre: Drama, Komedi
Min frus förste älskare

Natalie Björk, Marie Richardson, Mikael Persbrandt, Lena Endre, Anastasios Soulis, Bisse Unger, Marie Göranzon, Sverre Anker Ousdal, Hege Schøyen, Per Svensson, Mathilda Lundblom, Li Lundblom, Marcus Ardai-Blomberg, Pernilla August (röst)

Richard Hobert

Drama

Sverige

Recension Alla älskar Alice

- IdaRystad sätter betyg 1 och skriver:
Alla älskar Alice tar upp ett viktigt och allvarligt ämne som berör många i dagens samhälle. Många verkar tycka att en sådan film atomatiskt blir bra men sådant är inte fallet. Alice föräldrar ska skilja sig och Alice hamnar mitt emellan, hon är besviken på sina föräldrar och när pappan träffar en ny kvinna kan hon inte behärska sig längre. Alice-rollen är fruktansvärd. Den visar ingen trovärdighet...

Recension av Alla älskar Alice - Läs hela!

Diskussioner om Alla älskar Alice  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alla älskar Alice (258 st)
Rai (Anmäl)   7/3 2018
Den här filmen borde heta: Alla hatar Alice, när sådana här filmer då och då fastnar på vita duken förstår man att det är något sjukt över svensk film!! Och varför måste man förstora en liten pojksnopp för? För att det ska bli naturligt? Blir bara jäkligt äckligt! Och ungen Alice är så jävla ful och störd!!!
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/10 2016
När det gäller skådespelarna och storyn finns det inte mycket att klaga på, men filmen hade kunnat bli mycket bättre än den är.
Christofer (Anmäl)   9/12 2013
Välspelat och en rätt intressant historia, även om det kändes en aning mycket vissa stunder. Jag kunde inte låta bli att undra ifall verkligheten verkligen ser ut såhär, otroligt tragiskt egentligen. Fyran är nära men det kändes ändå som att det fattades något som jag inte riktigt kan sätta fingret på. 3+ får det bli.
Simpe3 (Anmäl)   10/7 2013
Bra familjefilm.
Xenox (Anmäl)   5/7 2012
Filmen har en bra story, om hur det är för barnen när föräldrarna skiljer sig. Hobert har lyckats göra en tänkvärd film om detta ämne och skådespelarna gör mestadels bra insatser.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alla älskar Alice