Alla helgons blodiga natt 2

Regissör:Rick Rosenthal
Utgivningsår:1981
Antal betyg:2093 betyg

Om Alla helgons blodiga natt 2:

Sex skott ekar i natten. Dr. Loomis har just skjutit massmördaren Michael Myers, Ondskan själv. Michael faller ner från balkongen med en smäll. Laurie har med en hårsmån undkommit en säker död. Men då Dr. Loomis tittar ut är Michael borta... Laurie läggs in på sjukhus, men märker snart att Michael Myers tycks vara i farten igen.

Titel: Alla helgons blodiga natt
Regissör: Jack Sholder
År: 1982
Genre: Skräck
Ensam i mörkret

Jamie Lee Curtis, Donald Pleasence, Charles Cyphers, Lance Guest, Hunter von Leer, Nancy Stephens, Jeffrey Kramer, Leo Rossi, Gloria Gifford, Pamela Susan Shoop, Dick Warlock, Tawny Moyer, Ana Alicia, Cliff Emmich, John Zenda

John Carpenter, Debra Hill

Thriller, Skräck

Halloween 2, Halloween II: The Nightmare Isn't Over!

Recension Alla helgons blodiga natt 2

- anonym skriver:
Halloween 1 fortsätter i den här filmen där nästan allt utspelar sig på ett sjukhus. Efter att Jamie blivit svårt skadad av sin psykopatiska bror; Michael Myers, måste hon till ett sjukhus där Dr.Loomis skickar henne. Dr.Loomis är läkare och har haft Michael Myers som patient i flera år och han vet hur farlig Michael är för alla människor. Michael som misslyckades i sitt första försök att få tag på...

Recension av Alla helgons blodiga natt 2 - Läs hela!

Med i listor: Gore Galore, Slasher-filmer från 80-talet
Diskussioner om Alla helgons blodiga natt 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alla helgons blodiga natt 2 (176 st)
Barneyk (Anmäl)   13:27 22/3
Tråkig 80-tals slasher som inte bjuder på någonting. Hela grejen med psykopatmördaren är dessutom helt borta här och det är mest bara segt. Svag tvåa.
martin eden (Anmäl)   12:58 17/2
Egentligen inte så dålig men på grund av föregångarens fantastiska kvalitet så bleknar denna ganska rejält. I första filmen använder man musiken och ledmotivet på ett fullkomligt lysande sätt och här finns liksom ingen känsla för placeringen av musiken och jag fullkomligt vrider på mig av skam när jag hör det av synthesizer omarbetade ledmotivet från originalet. Vissa scener är ganska bra och effektiva, men egentligen är det bara bleka kopior av originalets bästa scener. Stämningen från första HALLOWEEN-filmen är helt borta och vad vi har är en blek slasherfilm, en dussinfilm. Helt okej dock, om än inte bra. Det är dock en kul idé att filmen börjar direkt över att första filmen slutat. Helt okej, dock inte bra. 2+
Raimo_1985 (Anmäl)   11/12 2017
Godkänt. Men varför?
Robkiller (Anmäl)   31/10 2017
Direkt fortsättning på förra filmen, och har samma problem där den är rätt tråkig första timmen för att sedan rycka upp sig lite...
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alla helgons blodiga natt 2