Betyg idag: 1 027 Besökare idag: 4 674

Originaltitel: Halloween III: Season of the Witch
Regissör:Tommy Lee Wallace
Utgivningsår:1983

Om Alla helgons blodiga natt 3:

Efter Michael Myers död i den föregående filmen är den tredje installationen i serien snarare en helt fristående film. En man blir mördad på ett sjukhus efter att ha flytt okända förföljare. Läkaren Daniel och den mördades dotter Ellie försöker ta reda på hennes fars sista förehavanden, vilket för dem till en fabrik för leksaksmasker i en isolerad kalifornisk småstad.

Titel: Cujo
Regissör: Frank LaLoggia
År: 1988
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Lady in White

Tom Atkins, Stacey Nelkin, Dan O'Herlihy, Michael Currie, Ralph Strait, Jadeen Barbor, Brad Schacter, Garn Stephens, Nancy Kyes, Jonathan Terry, Al Berry, Wendy Wessberg, Essex Smith

Tommy Lee Wallace

Skräck, Science Fiction, Mysterium

Recension Alla helgons blodiga natt 3

- anonym skriver:
Det är synd men sant. Detta är en skam för alla Halloween-filmer. Denna film har inte ens där att göra. Huvudpersonen; Michael Myers som har blivit lite av en kultfigur är inte ens med i den tredje Halloweenfilmen. Nu handlar det om en elak Halloween-maskförsäljare som gör masker som dödar tusentals av människor, mestadels barn. Två utredar åker till hans fabrik och snokar för att få reda på vad...

Recension av Alla helgons blodiga natt 3 - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Slasher-filmer från 80-talet
Diskussioner om Alla helgons blodiga natt 3  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alla helgons blodiga natt 3 (170 st)
gjoob (Anmäl)   11/9 2018
Jag förstod det inte då och jag förstår det inte nu. Ett helt ologiskt och omotiverat kliv bort från Halloween-serien. Men som fristående film betraktat, ändå helt okej.
Xtro (Anmäl)   16/5 2018
Min favorit-Halloween. Dels tack vare en tung atmosfär och ett schysst soundtrack av Carpenter och Howarth och dels för att Michael Myers ändå aldrig har tilltalat mig lika mkt som Freddy eller Jason. Egentligen fattas det nånting litet för att den ska bli en stabil fyra men alla ettor känns fett orättvisa.
Robkiller (Anmäl)   1/11 2017
En film som försöker skrämmas med halloween temat självt, inte med någon tråkig snubbe med kniv. Annorlunda men inte alls så dåligt. Sedan är den rätt B, skådespelarna inga höjdare och även om den håller intresset uppe har den inga minnesvärda scener överhuvudtaget.
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
precious_death (Anmäl)   20/12 2016
Känner väl som många andra att det är svårt att koppla den till serien då Myers inte är med. Däremot står den ganska bra på egna ben tycker jag. Särskilt med tanke på att det är en 80-talsrulle vi pratar om.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alla helgons blodiga natt 3