Alla helgons blodiga natt 4

Originaltitel: Halloween 4: The Return of Michael Myers
Regissör:Dwight H Little
Utgivningsår:1988

Om Alla helgons blodiga natt 4:

Michael Myers, som brann inne i slutet av "Alla Helgons Blodiga Natt 2" har legat i koma de senaste åren. Laurie tros ha dött i en olycka. En ny regel påtvingar en förflyttning av Michael. Väl i ambulansen vaknar Michael och efter att ha dödat ambulanspersonalen är han på fri fot igen. Han har fått veta att han har en liten systerdotter vid namn Jamie. Michael har hittat sitt nya offer...

Titel: Alla helgons blodiga natt
Originaltitel: Halloween - The Curse of Michael Myers
Regissör: Joe Chappelle
År: 1995
Alla helgons blodiga natt 6

Donald Pleasence, Ellie Cornell, Danielle Harris, Beau Starr, George P Wilbur, Kathleen Kinmont, Michael Pataki, Carmen Filpi, Sasha Jenson, Gene Ross, Raymond O'Connor, Jeffrey Olson, Michael Flynn, George Sullivan

Alan B McElroy

Thriller, Skräck

Halloween 4: Återkomsten

Recension Alla helgons blodiga natt 4

- anonym skriver:
Nu är Michael Myers tillbaka och sprider skräck i staden Haddonfield! Efter några år i koma är han på väg till sin hemstad. Men denna gång är inte systern Jamie offret. Man tror att hon omkommit i en bilolycka, nej nu är det en annan Jamie, Michaels åttaårige systerdotter. Det är Halloween och Jamies styvsyster sitter barnvakt hos Jamie, föräldrarna är bortbjudna. Det är bara barnvakten och lille...

Recension av Alla helgons blodiga natt 4 - Läs hela!

Med i listor: Slasher-filmer från 80-talet
Diskussioner om Alla helgons blodiga natt 4  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alla helgons blodiga natt 4 (143 st)
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   24/10 2018
Hej - flera bra och stämningsfulla sekvenser i denna som jag hade glömt bort. Men... vad fan.. slutet med pajasarna i och på bilen... Det är så ofantligt uselt utfört och redigerat.
gjoob (Anmäl)   20/2 2018
Efter de två fantastiska inledande filmerna är det här (bortsett från trean som inte ens är en Halloween-fim per se) det börjar gå utför. Handlingarna blir alltmer flummiga och nya, forcerade karaktärer introduceras. Enda behållningen är Myers kalla jakt på sina offer och Pleasance maniska jakt på Myers.
Robkiller (Anmäl)   1/11 2017
Som en sämre version av ettan, ungefär samma handling. Håller inte det här.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
ItalyErik (Anmäl)   8/2 2017
Riktigt hygglig uppföljare, faktiskt. Har sina skavanker men overall en bra slasherfilm. Når såklart inte originalets höjder.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alla helgons blodiga natt 4