Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare

Originaltitel: Halloween H20: 20 Years Later
Regissör:Steve Miner
Utgivningsår:1998

Om Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare:

Laurie Strode har bytt identitet efter att ha iscensatt sin egen död. Allt för att hennes bror Michael Myers inte ska hitta henne. När Halloween närmar sig känns det som om Michael väntar på hämnd, och hon vet inte hur rätt hon har. Men den här gången ger Laurie sig inte utan kamp...

Titel: Alla helgons blodiga natt: Resurrection
Regissör: Wes Craven
År: 1997
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Scream 2
Titel: Jag vet vad du gjorde förra sommaren
Originaltitel: I Know What You Did Last Summer
Regissör: Jim Gillespie
År: 1997
Genre: Kriminalare, Thriller, Skräck, Mysterium
Film nr.: 2041
Jag vet vad du gjorde förra sommaren

Jamie Lee Curtis, LL Cool J, Josh Hartnett, Adam Arkin, Janet Leigh, Michelle Williams, Jodi Lyn O'Keefe, Adam Hann-Byrd, Joseph Gordon-Levitt, Nancy Stephens

Matt Greenberg, Robert Zappia

Thriller, Skräck

Halloween 7

Recension Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare

- anonym skriver:
Laurie Strode (Jamie Lee Curtis) är tillbaka igen, vilket är skönt för hon lyfter verkligen upp showen, med sitt fantastiska skådespeleri. Det har gått 20 år sedan Michael Myers dödade flera hundra människor i den där stora, omtalade massakern i Haddonfield. Denna gången har Laurie en stark känsla av att Michael Myers ska komma tillbaka, men hennes vuxna son tycker att hon överdriver och han lyckas...

Recension av Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare - Läs hela!

Diskussioner om Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare (295 st)
Robkiller (Anmäl)   2/11 2017
Klart modernare än föregångarna och håller intresset uppe med ett högre tempo. Men den är för barnvänlig för att vara en skräckfilm.
Zingostar (Anmäl)   24/10 2017
En riktigt bra skräckfilm. Jag tycker den håller hela vägen. och förutom ettan är detta den enda andra film i Halloween serien som håller.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
helt ok
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2016
En av de bättre filmerna i Halloween-serien! Spännande och välspelat!
gjoob (Anmäl)   27/7 2016
Den första filmen i Halloween-serien jag såg (och faktiskt en av de första skräckfilmerna jag såg) när jag kom över en vhs i videobutiken som liten nykläckt skräkfantastgrabb. Såg den säkert tio gånger och har bara goda minnen av den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare