Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare

Originaltitel: Halloween H20: 20 Years Later
Regissör:Steve Miner
Utgivningsår:1998

Om Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare:

Laurie Strode har bytt identitet efter att ha iscensatt sin egen död. Allt för att hennes bror Michael Myers inte ska hitta henne. När Halloween närmar sig känns det som om Michael väntar på hämnd, och hon vet inte hur rätt hon har. Men den här gången ger Laurie sig inte utan kamp...

Titel: Alla helgons blodiga natt: Resurrection
Regissör: Wes Craven
År: 1996
Genre: Kriminalare, Thriller, Skräck, Mysterium
Scream
Titel: Jag vet vad du gjorde förra sommaren
Originaltitel: I Know What You Did Last Summer
Regissör: Jim Gillespie
År: 1997
Genre: Kriminalare, Thriller, Skräck, Mysterium
Film nr.: 2041
Jag vet vad du gjorde förra sommaren
Titel: Scream 2
Regissör: Jamie Blanks
År: 1998
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Mördande legender

Jamie Lee Curtis, LL Cool J, Josh Hartnett, Adam Arkin, Janet Leigh, Michelle Williams, Jodi Lyn O'Keefe, Adam Hann-Byrd, Joseph Gordon-Levitt, Nancy Stephens

Matt Greenberg, Robert Zappia

Thriller, Skräck

Halloween 7

Recension Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare

- paycheck sätter betyg 2 och skriver:
Michael Myers är tillbaka igen, 20 år efter slakten i Haddonfield. Laurie har bytt identitet och har fortfarande mardrömmar om sin sinnessjuka bror Michael och om att han ska komma tillbaka igen. Nu är det Halloween igen och Lauries son John säger att han ska åka iväg till ett läger med kompisarna men stannar kvar. Det här blir farligt och ingen kan tro på det här: Michael Myers är tillbaka! Jag...

Recension av Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare - Läs hela!

Diskussioner om Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare (295 st)
Robkiller (Anmäl)   2/11 2017
Klart modernare än föregångarna och håller intresset uppe med ett högre tempo. Men den är för barnvänlig för att vara en skräckfilm.
Zingostar (Anmäl)   24/10 2017
En riktigt bra skräckfilm. Jag tycker den håller hela vägen. och förutom ettan är detta den enda andra film i Halloween serien som håller.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
helt ok
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2016
En av de bättre filmerna i Halloween-serien! Spännande och välspelat!
gjoob (Anmäl)   27/7 2016
Den första filmen i Halloween-serien jag såg (och faktiskt en av de första skräckfilmerna jag såg) när jag kom över en vhs i videobutiken som liten nykläckt skräkfantastgrabb. Såg den säkert tio gånger och har bara goda minnen av den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alla helgons blodiga natt H20 - 20 år senare