Alla helgons blodiga natt: Resurrection

Originaltitel: Halloween: Resurrection
Regissör:Rick Rosenthal
Utgivningsår:2002

Om Alla helgons blodiga natt: Resurrection:

En grupp ungdomar vinner en tävling och får spendera en natt i Michael Myers barndomshem medan allt sänds på Internet. De tror att det ska bli kul och att de ska få en stund i rampljuset... men det går fel och leken byts ut mot en desperat strävan att ta sig levande ut ur huset.
Se filmen på Netflix

Regissör: Joe Chappelle
År: 1995
Genre: Thriller, Skräck
Alla helgons blodiga natt 6

Jamie Lee Curtis, Busta Rhymes, Bianca Kajlich, Tyra Banks, Brad Loree, Sean Patrick Thomas, Daisy McCrackin, Katee Sackhoff, Luke Kirby, Thomas Ian NIcholas, Ryan Merriman

Sean Hood, Larry Brand

Thriller, Skräck

Halloween 8

Recension Alla helgons blodiga natt: Resurrection

- paycheck sätter betyg 1 och skriver:
En grupp ungdomar ställer upp i ett program som sänds över internet. De får i uppdrag att leta runt i seriemördaren Michael Myers barndomshem. Ungdomarna vill ha lite kul, men det blir oväntade vändningar. Nu går leken istället ut på att ta sig levande ut ur huset. Michael Myers är tillbaka och slaktar en efter en. Jag blev väldigt besviken på filmen. De har gjort allting fel. Manuset är för dåligt...

Recension av Alla helgons blodiga natt: Resurrection - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Alla helgons blodiga natt: Resurrection  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alla helgons blodiga natt: Resurrection (157 st)
Robkiller (Anmäl)   2/11 2017
Lågbudgetvariant där de har blandat in förstapersonskameror. Ingen direkt lyckad kombination.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
helt ok
emmycaution (Anmäl)   22/8 2017
Som en storkonsument av Top Model är det ju alltid roligt att se en film med Tyra Banks. I den här filmen var hon tydligen så dålig att hon till och med mördas off screen. Damn it Tyra! I was rooting for you! We were all rooting for you! How dare you?
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2016
Bättre än trean och sexan men inte riktigt lika bra som de övriga delarna.
Bumbi78 (Anmäl)   20/3 2016
Den sista av de officiella delarna av Hallowwen innan Rob Zombie "fräschade" upp storyn. Och inte är det ett värdigt avslut direkt. Det börjar hyfsat med en schysst cameo och en atmosfär man vant sig vid, men planar ut i en soppa där man endast vill att Michael ska ta kål på nidingarna så fort som möjligt. Konceptet kändes säkert hippt på pappret och helt värdelös är inte Resurrection, men jämför man den här med åtm de två första är det rent skräp.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alla helgons blodiga natt: Resurrection