Alla helgons blodiga natt

Originaltitel: Halloween
Regissör:John Carpenter
Utgivningsår:1978

Om Alla helgons blodiga natt:

Klassisk rysare om en psykotisk mördare som dödade sin syster på Alla helgons natt när han var sex år. Han spärras in men 15 år senare rymmer han ...

Titel: Alla helgons blodiga natt 2
Regissör: Bob Clark
År: 1974
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Stilla natt, blodiga natt

Jamie Lee Curtis, Donald Pleasence, Kyle Richards, Charles Cyphers, Arthur Malet, Brian Andrews, Tony Moran, Nancy Kyes, John Michael Graham, Nancy Stephens, Mickey Yablans, Brent Le Page, Adam Hollender, Robert Phalen, Will Sandin, P J Soles

John Carpenter, Debra Hill

Thriller, Skräck

John Carpenter's Halloween

Recension Alla helgons blodiga natt

- ea1234 sätter betyg 3 och skriver:
"Alla helgons blodiga natt" är en klassisk 70-tals rysare under konceptet en seriemördare jagar en grupp ungdomar. John Carpenter slog igenom som skräckfilmsproducent med Alla helgons blodiga natt men har på senare tid haft några riktiga bottennapp med bla "Ghosts of mars" och "Vampires". I "Alla Helgons Blodiga Natt" mördar under halloween natten den 6 årige Michael Myers sin syster med flera dödliga...

Recension av Alla helgons blodiga natt - Läs hela!

Med i listor: 70-tal Top 50, Czechflashs filmer med 70-talskänsla, Gore Galore
Diskussioner om Alla helgons blodiga natt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alla helgons blodiga natt (572 st)
Bomkia (Anmäl)   28/10 2018
Vettig och ganska lågmäld skräckfilm. Nu är jag inget enormt fan av genren, men detta funkar fortfarande väl. Bra musik! 3a.
Sarakin76 (Anmäl)   7/11 2017
Manuset i seg er ingenting spesielt men stemningen og musikken gjør hele filmen. Høyer fra 3 til -4. Vi liker Carpenter.
anticosmicdawn (Anmäl)   4/11 2017
Fortfarande en genuint obehaglig film. Och det säger mycket, då jag har sett den på Halloween tre år i rad nu, och en hel drös gånger innan dess. Skippa uppföljarna om ni inte gillar skräpfilmer, då slutet på denna film är gott avslut på vad som borde ha varit den sista Halloween-filmen...
Robkiller (Anmäl)   31/10 2017
Det här var rätt tråkigt. Händer inte direkt mycket förrän det närmar sig slutet, uppenbart lågbudget, skådespelarna är rätt kassa och den onda mördaren är intetsägande. Sedan lyckas väl Carpenter ändå skapa lite stämning, mest tack vare musiken.
Zingostar (Anmäl)   24/10 2017
Är nog en smaksak men tycker filmen är lite seg. likt de flesta 70 talsfilmer. Men ändå en klassisk skräckfilm. Många scener höjer pulsen hos de flesta. Jamie Lee C glänser i huvudrollen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alla helgons blodiga natt