Alla kungens män

Originaltitel: All the King's Men
Regissör:Steven Zaillian
Utgivningsår:2006

Om Alla kungens män:

Filmen handlar om den karismatiske sydstatspolitikern "Boss" Willie Starks uppgång och fall. Baserad på den Pulitzerbelönade romanen med samma namn från 1947 av Robert Penn Warren.

Titel: Alla kungens män
Regissör: Clint Eastwood
År: 2011
Genre: Drama, Kriminalare
J. Edgar

Sean Penn, Jude Law, Mark Ruffalo, Kate Winslet, Anthony Hopkins, Caroline Lagerfelt, Patricia Clarkson, James Gandolfini, Kathy Baker, Talia Balsam, Jackie Earle Haley, Frederic Forrest, Kevin Dunn

Steven Zaillian

Drama, Thriller

USA, Tyskland

Recension Alla kungens män

- crawler sätter betyg 3 och skriver:
Jack Burden (Jude Law) är journalisten som i fyrtiotalets Louisiana utvecklar en fascination för advokaten Willie Stark (Sean Penn). Efter att en småskola - vars bygge Stark förgäves kritiserat - kollapsat och resulterat i tre barns död, ställer han upp i guvernörsvalet. Han visar sig vara precis den som folket eftersökt. Viljestark, rasande och på de svagas sida lovar han gratis skolor och sjukhus,...

Recension av Alla kungens män - Läs hela!

Diskussioner om Alla kungens män  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alla kungens män (90 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
kexchokladet (Anmäl)   6/7 2016
Som många andra sagt så är det ett visst mått av överspel från Penn. Filmen i sin helhet är snyggt filmad och de mindre rollerna(Clarkson och Hopkins) imponerar.
Memmem (Anmäl)   6/4 2016
Ganska bra politiskt drama! Nyinspelning av "Alla Kungens män" från 2006. Originalfilmen gjordes 1949, tre år efter att den Pulitzer-vinnande romanen med detta namn kommit ut. Intressant historia som filmats ganska bra, med duktiga och välkända skådespelare. Sean Penn, som spelar advokat Stark, kanske spelar över, men det kan också vara så att advokaten var livlig. Folk brukar ju vara livligare i Sydstaterna än hos oss. Penn torde ha studerat filmer med Stark för att se hur han uppträdde. Övriga viktiga roller spelas bättre, framförallt av Anthony Hopkins och Patricia Clarkson. Inspelat på många platser i Louisiana: stadshus, sjukhus, plantager och privata bostäder, vilket skänker en atmosfär åt filmen. Betyg: 3+
Gigi1943 (Anmäl)   28/10 2014
Överspel av Penn men skridskoscenen var fin.
jonbo (Anmäl)   15/10 2012
Ett kollage av folk som häller upp drinkar och sen säger saker de tror är viktiga och intressanta. Allt förpackat i en överdramatisk och överspelande inramning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alla kungens män