Alla mår bra

Originaltitel: Stanno tutti bene
Regissör:Giuseppe Tornatore
Utgivningsår:1990

Om Alla mår bra:

Matteos stora glädje här i livet är den årliga familjefesten då alla hans fem barn kommer hem och glädjen står högt i taket. Mellan familjefesterna drömmer han ofta och gärna om tiden då barnen var små och livet var som bäst. Detta år lämnar dock plötsligt alla fem återbud och familjefesten går om intet. Istället bestämmer sig Matteos för att åka och besöka barnen. Det blir en resa genom hela Italien och en resa som på ett brutalt sätt visar att Matteos lyckliga minnen inte är hela sanningen.

Titel: Everybody's Fine
Originaltitel: Everybody's Fine
Regissör: Kirk Jones
År: 2009
Everybody's Fine
Titel: Hur mycket är tiden?
Originaltitel: Che ora è?
Regissör: Ettore Scola
Regissör: Alexander Payne
År: 2002
Genre: Drama, Komedi, Roadmovie
About Schmidt

Marcello Mastroianni, Salvatore Cascio, Michèle Morgan, Valeria Cavalli, Marino Cenna, Norma Martelli, Roberto Nobile

Tonino Guerra, Giuseppe Tornatore, Massimo De Rita

Drama

Italien, Frankrike
Diskussioner om Alla mår bra  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alla mår bra (2 st)
fisk0 (Anmäl)   03:39 19/5
Härligt Morricone-soundtrack och väldigt snyggt foto. Gillade drömscenerna.
hampushoney (Anmäl)   25/12 2012
Väldigt bra, nyanserat och rörande om familjära illusioner; de surrealistiska "drömscenerna" blev lite barrocka ibland.