Alla presidentens män

Originaltitel: All the President's Men
Regissör:Alan J Pakula
Utgivningsår:1976

Om Alla presidentens män:

Carl Bernstein och Bob Woodward var Washington Post-journalisterna som 1972 började undersöka ett inbrott i demokraternas valhögkvarter Watergate. Trots påtryckningar att de inte borde fortsätta undersökningen, både från sin redaktör och från regeringen, fortsätter de. Det visar sig att det finns ett samband mellan inbrottet, CIA och president Nixon.

Titel: JFK
År: 2015
Spotlight
Titel: State of Play
Originaltitel: State of Play
Regissör: Kevin Macdonald (I)
År: 2009
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
State of Play

Robert Redford, Dustin Hoffman, Jack Warden, Martin Balsam, Jason Robards, Hal Holbrook, Jane Alexander, Meredith Baxter, Ned Beatty, Penny Fuller, John McMartin, Robert Walden, F Murray Abraham, David Arkin, Stephen Collins, Lindsay Crouse, James Karen

William Goldman

Drama, Thriller, Mysterium

Recension Alla presidentens män

- rikirock sätter betyg 5 och skriver:
Ljuset tänds i Watergatebyggnaden och fyra inbrottstjuvar tas på bar gärning. Händelserna under denna historiska natt ledde till att USA:s president tvingades avgå. De envisa reportrarna på Washington Post, Bob Woodward (Robert Redford) och Carl Bernstein (Dustin Hoffman) fick upp spåret och vägrade att släppa storyn, trots alla som tvivlade, förnekade deras uppgifter och motarbetade dem. Alla presidentens...

Recension av Alla presidentens män - Läs hela!

Med i listor: Czechflashs filmer med 70-talskänsla
Diskussioner om Alla presidentens män  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alla presidentens män (168 st)
Zebulonm (Anmäl)   20:23 14/2
Första omtitten. En mycket bra film. Hade blivit en fullpoängare om det inte vore för det alldeles för tvära slutet...
Audrey Horne (Anmäl)   10/12 2018
nä det blir femman. en så sjuhelvetes spännande film med fantastiskt skådespeleri och underbara miljöer.
Audrey Horne (Anmäl)   10/12 2018
Hemskt spännande och bra
Nalleman (Anmäl)   17/2 2018
Bra men inte så mycket mer! Har dock alltid gillat Robert Redford!
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Klassiker