Alla vi barn i Bullerbyn

Originaltitel: Alla vi barn i Bullerbyn
Regissör:Lasse Hallström
Utgivningsår:1986

Om Alla vi barn i Bullerbyn:

Efter Olle Hellbom - som dittills gjort de flesta Astrid Lindgren-filmerna - tog Hallström först över. Hans nyinspelning av Bullerby-böckerna blev två filmer - se även Mera om oss barn i Bullerbyn. En idyllisk och vackert fotograferad skildring av de sex barnen - och Kerstin förstås - och deras vardagliga äventyr en sommar i slutet av 20-talet.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Mer om oss barn i Bullerbyn
Regissör: Lasse Hallström
År: 1987
Genre: Familjefilm
Mer om oss barn i Bullerbyn
Titel: Syskonsommar
Originaltitel: Alla vi barn i Bullerbyn
Regissör: Olle Hellbom
År: 1960
Alla vi barn i Bullerbyn

Anna Sahlin, Henrik Larsson, Linda Bergström, Harald Lönnbro, Sigfrid Eriksson, Crispin Dickson Wendenius, Ellen Demérus, Tove Edfeldt

Astrid Lindgren

Familjefilm

Sverige

Recension Alla vi barn i Bullerbyn

- m86 sätter betyg 5 och skriver:
Vi svenskar verkar har glömt bort att även Astrid Lindgrens filmer också är svenska mästerverk, för dom ses fortfarande utav dagens barn och ungdomar, vilket visar att dom har överlevt alla dessa år, 20 minst, sedan dom gjordes. Ett av dessa mästerverk är 80-talsversionen av Astrids "Alla vi barn i Bullerbyn". Handlingen: I ett liten by i Småland så ligger tre gårdar brevid varandra. De...

Recension av Alla vi barn i Bullerbyn - Läs hela!

Med i listor: Astrid Lindgren
Diskussioner om Alla vi barn i Bullerbyn  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alla vi barn i Bullerbyn (184 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Rai (Anmäl)   21/9 2017
Jag förstår inte riktigt poängen med detta lyckliga och harmoniska filmerna. Vad är det Astrid Lindgren vill visa upp?
Krille80 (Anmäl)   9/11 2014
Astrid Lindgrens böcker har de flesta läst och älskat (eller i alla fall gillat) under barndom och uppväxt och Alla vi barn i Bullerbyn tillhör gruppen av hennes historier som handlar om vanliga människor i vanliga miljöer. Ingen flygade lagom tjock Karlsson, ingen stenrik och urstark Pippi. Väcker härliga barndomsminnen. Väldigt bra.
Hitschmidt (Anmäl)   23/6 2013
Så härliga bilder av äventyr och sommar!
ziferN (Anmäl)   28/11 2012
Paradiset för ungar.