Allhelgona

Originaltitel: Feast of All Saints
Regissör:Peter Medak
Utgivningsår:2001

Om Allhelgona:

New Orleans på 1800-talet och Amerika står på randen till inbördeskrig. De vitas privilegier och förtrycket av svarta blir allt tydligare, och motsättningarna växer sig allt starkare. Här lever 16-årige Marcel, sonen till den vite plantageägaren Philippe och dennes svarta älskarinna Cecile. Marcel strävar efter att uppfylla sin fars högt ställda förväntningar så när inbördeskriget nalkas stannar han för att kämpa för det han tror på, trots sin mors förmaningar. Baserad på Anne Rice bästsäljande roman Feast of all saints.

Robert Ri'chard, Peter Gallagher, Gloria Reuben, Ossie Davis, Jennifer Beals, Ruby Dee, Pam Grier, Jasmine Guy, James Earl Jones, Eartha Kitt, Bianca Lawson, Ben Vereen, Forest Whitaker, Victoria Rowell

Drama, Romantik, Mini-serie

Anne Rice's The Feast of All Saints, Anne Rice: Allhelgona

Diskussioner om Allhelgona  (0 diskussioner)
Kommentarer om Allhelgona (1 st)
jonbo (Anmäl)   12/3 2011
Finns ett visst historiskt värde här, men annars är det ju tv-film för hela slanten. Dålig, övertydlig musik, slentrianmanus och skådespelarinsatser. Och så en jävla massa franska inslängt mellan raderna, lika irriterande som när jag själv slänger in tyska meningar här och där.