Allied

Originaltitel: Allied
Regissör:Robert Zemeckis
Utgivningsår:2016

Om Allied:

Året är 1942 när en fransk-kanadensisk spion faller för en fransk agent under ett uppdrag i Casablanca.

Titel: Charlotte Gray
Regissör: Peter Sollett
År: 2015
Genre: Drama, Romantik
Freeheld

Brad Pitt, Marion Cotillard, Jared Harris, Simon McBurney, Lizzy Caplan, Daniel Betts, Matthew Goode, Camille Cottin, August Diehl, Thierry Frémont, Charlotte Hope, Xavier De Guillebon, Marion Bailey, Anton Lesser, Christian Rubeck, Raffey Cassidy

Steven Knight

Drama, Action, Romantik, Thriller, Krig

Storbritannien, USA

Recension Allied

- Jules4893 sätter betyg 3 och skriver:
Allied tar oss till gränslandet mellan rätt och fel under krigstidens Europa. Här utmanas vi med en central fråga som kanske är filmens största styrka – kan man lita på den man älskar mest i livet? År 1942 träffar den Fransk-Kanadensiska spionen Max Vatan (Brad Pitt), Marianne Beausejour (Marianne Cottillard) under ett uppdrag i Casablanca. När de senare gift sig, får Max som uppdrag att utreda...

Recension av Allied - Läs hela!

Diskussioner om Allied  (0 diskussioner)
Kommentarer om Allied (37 st)
BarryHero (Anmäl)   18:29 1/6
Välspelad och spännande. Kändes mycket kortare än sina 124 minuter. Lite väl green screen:ig stundtals och hade kanske hoppats på en annan upplösning mot slutet.
Rele (Anmäl)   00:13 26/5
En sevärd film. Duktiga skådespelare både Brad Pitt och Marion Cotillard lyfter filmen till en fyra.
annihilat0r (Anmäl)   24/11 2018
”Allied” upplevde jag som en stabil krigsskildring från Hollywood. Hela tiden levande och aldrig tråkig.
Tim Buckley (Anmäl)   16/9 2018
(rek 3a) Tyckte om den överlag. Bra skådespelare, bra hantverk, bra upplägg och klassisk filmram. Så skönt att se en film som försöker att vara snygg med ordentligt komponerad filmmusik osv. Ingen jävla skakig kamera. Vad saknas? Ett bättre manus. Karaktärerna byggs inte tillräckligt innan dess att vi ska bry oss om dem inför allt som händer i filmen.
jonbo (Anmäl)   19/3 2018
Pitt är stel, tycker inte han övertygat på sistone. Cotillard sköter sig bättre, och själva historien är spännande nog för att hålla uppe ett intresse, och jag gillar att den så uppenbart är inspelad främst i en studio.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Allied