Allied

Originaltitel: Allied
Regissör:Robert Zemeckis
Utgivningsår:2016

Om Allied:

Året är 1942 när en fransk-kanadensisk spion faller för en fransk agent under ett uppdrag i Casablanca.

Titel: Svart bok
Regissör: Peter Sollett
År: 2015
Genre: Drama, Romantik
Freeheld

Brad Pitt, Marion Cotillard, Jared Harris, Simon McBurney, Lizzy Caplan, Daniel Betts, Matthew Goode, Camille Cottin, August Diehl, Thierry Frémont, Charlotte Hope, Xavier De Guillebon, Marion Bailey, Anton Lesser, Christian Rubeck, Raffey Cassidy

Steven Knight

Drama, Action, Romantik, Thriller, Krig

Storbritannien, USA

Recension Allied

- Jules4893 sätter betyg 3 och skriver:
Allied tar oss till gränslandet mellan rätt och fel under krigstidens Europa. Här utmanas vi med en central fråga som kanske är filmens största styrka – kan man lita på den man älskar mest i livet? År 1942 träffar den Fransk-Kanadensiska spionen Max Vatan (Brad Pitt), Marianne Beausejour (Marianne Cottillard) under ett uppdrag i Casablanca. När de senare gift sig, får Max som uppdrag att utreda...

Recension av Allied - Läs hela!

Diskussioner om Allied  (0 diskussioner)
Kommentarer om Allied (35 st)
annihilat0r (Anmäl)   24/11 2018
”Allied” upplevde jag som en stabil krigsskildring från Hollywood. Hela tiden levande och aldrig tråkig.
Tim Buckley (Anmäl)   16/9 2018
(rek 3a) Tyckte om den överlag. Bra skådespelare, bra hantverk, bra upplägg och klassisk filmram. Så skönt att se en film som försöker att vara snygg med ordentligt komponerad filmmusik osv. Ingen jävla skakig kamera. Vad saknas? Ett bättre manus. Karaktärerna byggs inte tillräckligt innan dess att vi ska bry oss om dem inför allt som händer i filmen.
jonbo (Anmäl)   19/3 2018
Pitt är stel, tycker inte han övertygat på sistone. Cotillard sköter sig bättre, och själva historien är spännande nog för att hålla uppe ett intresse, och jag gillar att den så uppenbart är inspelad främst i en studio.
Barneyk (Anmäl)   13/2 2018
Lyckas aldrig bygga upp spänning eller känslor nog för att fungera utan det blir mest en ganska snygg yta utan någonting som berör på riktigt.
ModestyWilde (Anmäl)   5/2 2018
En film för alla oss som gillar det gamla stuket på film - härliga miljöer osv. Men ändå lägger jag märke till att det är effekter ... och att de inte är på plats i öknen osv, vilket drar ned betyget en aning. Jag saknar de gamla storfilmerna som inte spelades in i en studio, utan på plats ... där jag känner vinden i ansiktet. Men filmen är ändå utmärkt och i synnerhet Cotillard är ju alltid bra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Allied