Alligator II

Originaltitel: Alligator II: The Mutation
Regissör:Jon Hess
Utgivningsår:1991

Om Alligator II:

Jättealligator terroriserar sjö med koppling till stadens kloaksystem. Endast ett fåtal personer tar larmen på allvar, däribland en cajun som livnär sig på att jaga alligatorer.

Titel: Alligator
Regissör: Adam Green (I)
År: 2010
Genre: Thriller, Skräck
Hatchet II

Steve Railsback, Richard Lynch, Joseph Bologna, Bill Daily, Dee Wallace, Holly Gagnier, Woody Brown, Brock Peters

Curt Allen

Skräck, Science Fiction

Med i listor: Reptiler
Diskussioner om Alligator II  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alligator II (10 st)
Solidus (Anmäl)   5/3 2018
Klen uppföljare som inte något gemensamt med första filmen än sin titel och att det handlar ännu en gång om en människoätande alligator. Första filmen har ett hjärta samt lyckas leverera en värdig kopia på "Hajen", medan uppföljaren är blek och tråkig. Skådespelarna gör så gott de kan och effekterna är ok. Manuset bjuder dessutom på en hel del underhållande dumheter och filmen som helhet är varken usel eller bra. Den är tråkig, men det går att ta sig igenom eländet. En film om en muterad människoätande alligator som ränner omkring förtjänar bättre produktionsvärde än det här.
Anvurang (Anmäl)   7/11 2011
Men nu börjar det verkligen bli patetiskt, åtminstone när man kommer till manuset. Det märks så himla väl att man försöker fördröja innehållet så mycket det bara går, trots bristen på (nya) händelser. Filmen blir bara tråkig i slutändan.
Gordyal (Anmäl)   28/7 2011
Railsback dominerar en film som är rätt så beige första timmen, men sedan blir det världens hullabaloo! (7/15)
menschenfeind (Anmäl)   6/8 2009
Till största delen en upprepning av 1:an. Något jämnare, men saknar 1:ans höjdpunkter.
Bumbi78 (Anmäl)   11/9 2006
pissig sequel, men Lynch är alltid kul att se
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alligator II