Betyg idag: 1 378 Besökare idag: 4 958

Originaltitel: Alligator
Regissör:Lewis Teague
Utgivningsår:1980

Om Alligator:

En gigantisk alligator nere i kloakerna terroriserar en stad.

Titel: Alligator II
Regissör: Joe Dante
År: 1978
Genre: Komedi, Skräck, Science Fiction
Piraya

Henry Silva, Robert Forster, Dean Jagger, Robin Riker, Michael V Gazzo, Sydney Lassick

John Sayles, Frank Ray Perilli

Skräck, Science Fiction

Med i listor: Reptiler
Diskussioner om Alligator  (0 diskussioner)
Kommentarer om Alligator (55 st)
Solidus (Anmäl)   7/1 2017
En bra och sevärda kopia av "Hajen". De praktiska effekterna är välgjorda och jag älskar när man kombinerar olika tekniska aspekter inom filmskapandet. Jag syftar till scenen när en riktig minikrokodil vandrar genom en miniatyrstad. Härligt och charmigt! När Henry Silva ska ragga på en kvinnlig reporter genom att härma kåta krokodilläten är banne mig filmhistoria. En B-film som lyckas göra något bra med sin budget. Gillar du monsterfilmer är min rekommendation att ta en titt på "Alligator", dock med låga förväntningar. Detta är inte en "Hajen" kvalitetsmässigt sett.
Mr_v (Anmäl)   18/10 2015
Djurskräck när det är som roligast! Högt tempo och ett gott humör rakt igenom.
amam (Anmäl)   26/6 2014
Ganska kul faktiskt. Man får ta den med en nypa salt då det är en creature feature från 1980. Det som räddar upp betyget från en stark tvåa till en svag trea är ett par guldscener.
Halofreak92swe (Anmäl)   22/10 2012
Underhållande och kul reptilskräckis :) Mycket bättre än många modernare filmer i samma stil.
craptastic (Anmäl)   21/4 2012
Massa urdumma scener, speciellt när alligatorn går lös i stan. Alligatorn är rätt snygg om man jämför med andra filmer i genren. Actionbitarna är bra. Dock blir den lite småseg och det finns mycket bättre monster-rullar än det här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Alligator