Allt är tillåtet i love & basketball

Originaltitel: Love & Basketball
Regissör:Gina Prince-Bythewood
Utgivningsår:2000

Om Allt är tillåtet i love & basketball:

Det är Los Angeles 1981 när Monica flyttar in i huset bredvid Quincy. De är båda elva år gamla och vill båda spela i basketligan NBA, precis som Quincys pappa. Det är början till ett hat-kärleksförhållande som pågår hela vägen genom high school.

Titel: En andra chans
Originaltitel: The Little Princess
Regissör: Walter Lang
År: 1939
Lilla Prinsessan

Omar Epps, Alfre Woodard, Kyla Pratt, Harry Lennix, Sanaa Lathan, Regina Hall, Glenndon Chatman, Jess Willard, Chris Warren Jr, Naykia Harris

Gina Prince-Bythewood

Drama, Romantik

Love and Basketball

Med i listor: Basket
Diskussioner om Allt är tillåtet i love & basketball  (0 diskussioner)
Kommentarer om Allt är tillåtet i love & basketball (21 st)
Rockylin (Anmäl)   5/6 2015
Mycket trevlig eftermiddags-mysfilm med en oväntat intensiv och intressant kärlekshistoria som tog tag i mig. För mycket klichéer och sen ett rätt blekt slut drar ner betyget, tyvärr.
Mangeldh (Anmäl)   28/7 2011
Såg halva filmen, sen fick jag nå bättre för mig å göra. Har aldrig vetat fortsätta kolla vidare på den. Så då kan den högst få en 2:a...
rebwal (Anmäl)   30/1 2011
Underbar film med lite spänning och mycket mysfaktor!
Gurraa (Anmäl)   1/11 2009
Mysig film
Mrs Smiths (Anmäl)   23/7 2007
Suck, ytterligare en romantisk film med temat ”extremt förutsägbar”. Antar att slutscenen ska visa på någon sorts jämställdhetslycka trots att hela filmen lider enormt av just bristen på respekt, balans och jämställdhet. Men det är klart gillar man harlekinböcker och overkligt smet så ska man definitivt se den här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Allt är tillåtet i love & basketball