Allt du skulle vilja veta om sex men varit för skraj för att fråga

Originaltitel: Everything You Always Wanted to Know About Sex But Were Afraid to Ask
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:1972

Om Allt du skulle vilja veta om sex men varit för skraj för att fråga:

Ett antal fristående kortfilmer med det gemensamma temat sex. Filmerna handlar om så olika saker som hur ejakulation fungerar till galna sexforskare som släpper loss livsfarliga mördarbröst.

Titel: Köttets lust
Originaltitel: Il Decameron
Regissör: Pier Paolo Pasolini
År: 1971
Decamerone

Lynn Redgrave, Woody Allen, Louise Lasser, John Carradine, Lou Jacobi, Gene Wilder, Heather McRae, Tony Randall, Burt Reynolds, Anthony Quayle

Woody Allen

Komedi

Diskussioner om Allt du skulle vilja veta om sex men varit för skraj för att fråga  (0 diskussioner)
Kommentarer om Allt du skulle vilja veta om sex men varit för skraj för att fråga (101 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Memmem (Anmäl)   24/4 2016
Hyfsad komedi! Komedi med cirka sju humoristiska episoder om sex. Filmen spelades in 1972 och var kanske något vågad för att vara Hollywood. Episoderna varierar en del i kvalitet, men är typiska för Woody Allen. Bra spelat av många skådespelare, bland annat Lynn Redgrave. Inget speciellt med bildtagningen. Äldre jazzmusik, som vanligt i Woodys filmer. Betyg: 3
lekke (Anmäl)   20/3 2016
Fåret, den absurda jättetutten och framförallt samlaget är bra, resten tamt eller direkt okänsligt och utan fingertoppskänsla. Kanske borde du skippa filmen som helhet och istället leta upp respektive sketch på youtube, typ.
haajen (Anmäl)   7/3 2016
Galet ojämn och aningen daterad men här finns guldkorn, svag trea.
Ful_fisk (Anmäl)   31/1 2015
Nja... Lite respekt för att göra en sådan här film när sex fortfarande var väldigt tabu i Hollywood, men slutresultatet är inte så jättebra. Har absolut en del höjdpunkter och roliga scener, men helheten är lite väl trögflytande och flamsig. Inte jättedålig, men jag hade hoppats på bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Allt du skulle vilja veta om sex men varit för skraj för att fråga